// سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

استیم بزودی صفحه بازی ها را مجاب به استفاده از تصاویر درون بازی می کند

صفحه‌ بازی‌‌ها در فروشگاه استیم بزودی باید تصاویر واقعی از درون بازی را در فروشگاه آپلود کنند.

استیم بزودی توسعه‌دهندگان را مجاب خواهد کرد تا تنها تصاویر (اسکرین‌شات) گرفته شده از محیط بازی را در صفحه‌ فروشگاه محصول قرار دهند. ولو (ٰValve) با این اعلان، توسعه‌دهندگان را مبنی بر استفاده از تصاویر واقعی و نه تصاویر از پیش رندر شده، آگاه کرده است. این خبر به واسطه حساب کاربری Sanjuaro در انجمن Facepunch فاش شده است.

دستورالعمل جدید به همراه Discovery Update 2.0، بروزرسانی بعدی فروشگاه امروز منتشر می‌شود. روشن است این دستورالعمل برروی هر محصولی که در استیم منتشر می‌شود،‌ اعمال خواهد شد.

در اطلاع‌رسانی ولو، این کمپانی اعلام می‌کند که پیش از این در دستورالعمل تصاویر «بسیار واضح» نبوده است و در ادامه اضافه می‌کند که «قصد دارد تا از فرصت پیش‌آمده برای روشن کردن برخی از قوانین استفاده کند.»

الدن کرول، طراح رابط کاربری ولو در ادامه گفت:

زمانی که بخش «اسکرین‌شات» در صفحه فروشگاه برای تصاویر دیگری به غیر از تصاویر درون بازی استفاده می‌شود، این می‌تواند درک مشتریان را از چیزی که محصول به نظر می‌رسد، مشکل‌ کند.

کمپانی ولو در ادامه در رابطه با خواسته خود از توسعه‌دهندگان گفت:

ما می‌خواهیم تصاویری که در بخش «تصاویر» برروی صفحه فروشگاه آپلود می‌کنید، تصاویری باشد که بازی شما را نمایش می‌دهد. این به معنی اجتناب در استفاده از تصاویر مفهومی، سینمایی و از پیش رندر شده یا تصاویری شامل جوایز، کپی بازاریابی یا تصاویری شامل نوشته‌ای از توصیف‌ محصول است. لطفا به مشتریان چیزی را نمایش دهید که بازی شما واقعا در هنگام اجرا است.

Steam dota 2

تصویر از کاربر Sanjuaro 

البته ولو به این موضوع نیز اشاره کرده است که توسعه‌دهندگان هنوز هم می‌توانند تا ویژگی‌هایی مانند کپی بازاریابی، جوایز و جزئیات بازی را در صفحه فروشگاه خود نمایش دهند،‌ اما این موارد تنها باید در مکان‌هایی که اکنون نیز در فروشگاه تعبیه شده، انجام بگیرد.

ولو در بیانیه‌ی خود اعتراف می‌کند که این کمپانی خود نیز پیش از این اشتباهاتی را در این رابطه مرتکب شده است:

Dota 2 نمونه‌ای است که ما خودمان در آن اشتباه کرده‌ایم. ما اکنون در فرآیند بروزرسانی Dota 2 با استفاده از تصاویر درون بازی به جای تصاویر هنری (Artwork)‌ هستیم.

همانطور که اکنون در صفحه دوتا 2 قابل مشاهده است،‌ در حال حاضر، تصاویر جدید از درون بازی با تصاویر هنری پیشین جایگزین شده‌اند. البته ولو به طور مشخص اشاره‌ای به ممنوعیت استفاده از تصاویر bullshots یا به اصطلاح تصاویر ساختگی با اهداف تبلیغاتی نکرده است. این دست تصاویر اصولا با زوایای مختلف و قبل از انتشار بازی گرفته می‌شوند و از نظر بصری با چیزی که بازیکنان در نسخه نهایی تجربه می‌کنند،‌ تفاوت دارند.

سایت خبری گیم‌اسپات در رابطه با پیگیری خود می‌نویسد:

زمانی که پرسیدیم آیا تصاویر برجسته بازی باید چیزی باشد که «بازیکنان می‌توانند در هنگام تجربه در نسخه نهایی شخصا تجربه کنند؟»؛ یکی از نمایندگان ولو در پاسخ اعلام کرد که اطلاعات، امروز برای توسعه‌دهندگان ارسال می‌شود.

این سایت خبری همچنین افزوده است که برای رسیدن به پاسخ به پیگیری خود ادامه داده و برای نمونه صفحه استیم بازی‌هایی مانند Far Cry 3 ،Assassin's Creed III و Assassin's Creed IV را ارسال کرده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده