نویسنده: wood patch
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

واکنش مایکروسافت به عرضه زودتر DLCها روی پلی استیشن 4: سونی چک‌ های بیشتری می‌ نویسد

یکی از اعضای ارشد کمپانی مایکروسافت در واکنش به چرایی عرضه زودتر DLCهای اکثر بازی‌ها برای کنسول پلی‌استیشن 4، طعنه جنجال برانگیزی به سونی زده است.

لری هرب، از اشخاص برجسته شبکه ایکس‌باکس لایو که به واسطه گیمرتگش بیش‌تر با نام میجر نلسون شناخته می‌شود، در مصاحبه جدیدی که در جریان برگزاری نمایشگاه PAX Australia 2016 انجام داده است، به بحث پیرامون علت انتشار بسته‌های الحاقی و محتویات اضافی بازی‌های بزرگ، ابتدا بر روی کنسول پلی استیشن 4، سپس بر روی کنسول ایکس‌باکس وان پرداخته و با زبان تندی از سیاست‌های سونی سخن گفته است. هرب در این مصاحبه، توضیح داده است که مایکروسافت بیش‌تر سعی دارد تا تمرکز و توان خود را وقف اجناس لوکس همچون کنترلر الیت کند و بیش‌تر به بحث کیفیت محصولات بپردازد:

تا آن‌جا که من می‌دانم، سونی تصمیم گرفته است که چک‌های بسیاری بنویسد! ما نیز این گزینه‌ها را روی میز داشتیم و به آن‌ها متمایل بودیم؛ اما بعد با خود گفتیم آیا این ایده بهترین راه برای خرج کردن پول‌های‌مان است یا ساختن چیزی مثل کنترلر الیت؟

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

ما همه فرصت‌ها را در نظر می‌گیریم، بعد از خود می‌پرسیم آیا این برای جامعه بازیکنان و نحوه خرج کردن پول‌های‌مان بهترین است یا کار کردن بر روی پروژه‌های دیگر، مثلا ایکس‌باکس وان اس و چیزهای شبیه به آن؟

اگر از منظر یک کاربر به این قضیه نگاه کنیم، به این پرسش می‌رسیم «چرا نباید هر دو قابلیت را همزمان با هم داشت؟» اما گویا مایکروسافت و سونی از چنین منظری به داشته‌های خود نمی‌نگرند و در تلاش‌اند که از راه‌های متمایز از هم نظر گیمرها را جلب کنند؛ بدین طریق که سونی بیش‌تر قصد دارد تا با بستن قراردادهای کلان با ناشرین بزرگ و فراهم کردن امکانات انحصاری، برند پلی‌استیشن را «مرتبط‌تر» با دنیای بازی‌های ویدیویی نشان دهد و در آن سوی میدان هم، مایکروسافت می‌کوشد تا با بالا نگه داشتن سطح کیفی محصولات خود، رضایت جامعه کاربری ایکس‌باکس را حفظ کند. 

نظر شما در این‌باره چیست؟ به عنوان یک گیمر، سیاست کدام یک از این دو کمپانی را بیش‌تر می‌پسندید؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده