سازنده Rocket League: عرضه بازی برای پلی استیشن پلاس تصمیم سختی بود
راکت لیگ، ساخته استودیو مستقل سایانیکس، یک بازی ترکیبی از ماشینسواری و فوتبال است که در حال حاضر به محبوبیت فوقالعادهای دست پیدا کرده است. با این حال یکی از دلایل شناخته شدن این بازی، عرضه رایگان آن برای مشترکین سرویس پلیاستیشن پلاس بود. حال اعضای این استودیو مصاحبهای در جریان ساخت یک مستند بر اساس این بازی داشته و در جریان آن از سخت بودن تصمیم عرضه بازی برای پلیاستیشن پلاس خبر دادهاند. جرمی دانهام، از مدیران سایانیکس، در این مورد گفت:
ما هیچ پولی برای تبلیغ بازی نداشتیم. بودجه ما برای چنین مواردی به معنای واقعی کلمه صفر بود و در نتیجه با این چالش روبرو بودیم که چطور میتوانیم بازی خودمان را معرفی کنیم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا اجازه دهیم سونی کار تبلیغات را برای ما انجام دهد. آنها سالیانه هزینه زیادی برای تبلیغ بازیهای سرویس پلیاستیشن پلاس انجام میدهند و همین امر فرصت مناسبی برای ما بود. البته این تصمیم سختی بود. ما ماهها برای ساخت بازی زمان و هزینه صرف کرده بودیم و عرضه رایگان آن راحت نبود. بهعلاوه از موفق بودن این تصمیم هم اطمینان نداشته و میترسیدیم که در نهایت بازیمان هیچ درآمدی نداشته باشد. به همین دلیل هم بحثهای طولانی برای اتخاذ این تصمیم داشتیم.
در ادامه کوری دیویس، طراح ارشد بازی، صحبتهای همکاری را ادامه داد و گفت:
ما اجازه انتشار جزییات قراردادمان با سونی برای عرضه بازی در پلیاستیشن پلاس را نداریم. با این حال هدف ما این بود که بتوانیم پول بیشتری از آنها بایت این قرارداد دریافت کنیم تا حداقل اگر عرضه رایگان بازی نتیجه مثبتی هم نداشته باشد، خیلی ضرر نکنیم. چرا که این کار ریسک بالایی داشت، چرا که مثلا حتی اگر ۵ میلیون نفر بازی را از طریق پلاس دانلود میکردند و پس از آن کسی بازی را خریداری نمیکرد، باز هم ما ضرر کرده بودیم. چرا که باید هزینه سرورهای پنج میلیون کاربر را نیز پرداخت میکردیم.
با این حال بازی Rocket League استقبال بینظیر کاربران پلیاستیشن پلاس را در پی داشت و پس از آن هم توانست به فروش عالی دست پیدا کند. به طوری که بازی تا ماه آگوست ۲۰۱۶، ۱۱۰ میلیون دلار درآمد برای سایانیکس داشت و ۲۱ میلیون کاربر هم برای آن ثبت شده بود. بهعلاوه در همین ماه آگوست اعلام شد که بازی توانسته ۷ میلیون نخسه فروش کند و در جریان این مصاحبه اخیر هم دانهام اعلام کرده که فروش بازی از مرز ۸ میلیون و تعداد کاربران هم از مرز ۲۲ میلیون نفر عبور کردهاند.