نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

رئیس نینتندو اطلاعاتی از قیمت و بازی‌ های نینتندو سوییچ ارائه کرد

تاتسومی کیمیشیما گفت که هدف آنها تجربه نینتندو سوییچ توسط طیف وسیعی از مردم است.

با اینکه Nintendo به صورت رسمی تا سال ۲۰۱۷ قرار نیست اطلاعات بیشتری از کنسول جدید خود یعنی Switch ارائه کند، با این حال در جریان جلسه درآمد نینتندو، تاتسومی کیمیشیما، رئیس نینتندو درباره قیمت و بازی‌های زمان عرضه این کنسول صحبت‌هایی کرده است. وی در این جلسه اعلام کرد که قیمت سوییچ دقیقا همان چیزی خواهد بود که شما از یک کنسول نینتندو انتظار دارید. با این حال به دلیل اینکه این کنسول یک کنسول خانگی / دستی است، نمی‌توان با توجه به تاریخچه نینتندو قیمت مشخصی را برای این کنسول پیش‌بینی کرد:

درباره قیمت کنسول، ما از قبل هم گفته‌ایم که قیمت سوییچ، در راستای سیاست‌های نینتندو خواهد بود و ما قصد نداریم این کنسول را با ضرر به فروش برسانیم. از طرف دیگر ما دوست داریم که طیف وسیعی از افراد این کنسول را تجربه کنند. ما دوست داریم که انتظارات طرفدارانمان را از یک محصول نینتندو برآورده کنیم.

کنسول Wii، با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شد و از طرف دیگر Wii U کار خود را با برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری آغاز کرد. در ادامه Tatsumi Kimishima، درباره بازی‌هایی که قرار است در زمان عرضه کنسول منتشر شوند، اطلاعاتی ارائه داد. تا به حال تنها بازی که به صورت رسمی توسط نینتندو برای سوییچ تایید شده است، بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild است اما در زمان انتشار ویدیو رونمایی این کنسول، ما توانستیم تعدادی بازی دیگر را نیز ببینیم. نسخه‌های بروز شده بازی‌ Mario Kart 8 و Splatoon به همراه یک بازی سه بعدی ماریو، از جمله بازی‌هایی بودند که در این تریلر نمایش داده شدند. نینتندو همچنین اعلام کرد که ویدیو نمایش داده شده فقط نماهایی کوتاه از نحوه بازی کردن با این کنسول هستند و هیچ کدام از آنها، صحنه‌های واقعی از بازی نبودند.

از نظر پشتیبانی استودیوهای خارجی یا همان Third Party، این‌بار بر خلاف کنسول Wii U، نینتندو بسیار قوی عمل کرده است. یک نسخه از بازی Skyrim و NBA 2K در جریان ویدیو رونمایی از این کنسول نمایش داده شدند با این حال این دو بازی به صورت رسمی برای سوییچ تایید نشده‌اند. می‌دانیم که یوبی‌سافت قصد دارد بازی Just Dance 2017 را به این کنسول بیاورد و استودیوهای دیگری از قبیل الکترونیک آرتز، برادران وارنر، کپکام، کونامی، اسکوئر انیکس و اکتیویژن حمایت خود را از Switch اعلام کردند

در ادامه این جلسه، کیمیشیما گفت که دلیل این حمایت قوی توسط استودیوهای خارج از نینتندو این بوده است که تمام این استودیوها، پتانسیل سوییچ را تشخیص داده‌اند و فهمیده‌اند که این کنسول می‌تواند روش‌های جدیدی را برای تجربه بازی‌های ویدیویی ارائه کند که تا پیش از این ممکن نبود. ایو گیلو، مدیرعامل یوبیسافت پیش از این گفته بود که سوییچ می‌تواند صنعت بازی‌های ویدیویی را دوباره تعریف کند.

هنگامی که در انتهای این جلسه از کیمیشیما سوال شد که آیا در میان بازی‌های زمان عرضه این کنسول، بازی‌هایی برای گیمرهای حرفه‌ای وجود دارد، وی در پاسخ، پاسخ مشخصی اعلام نکرد اما گفت که بازی‌های سوییچ برای افراد مختلف با سلایق مختلف ساخته شده است.

چندی پیش نیز نینتندو اعلام کرد که در جریان یک مراسم آنلاین که در تاریخ ۱۲ ژانویه برگزار خواهد کرد، اطلاعات تکمیلی در رابطه با کنسول خود را اعلام خواهد کرد و تا آن زمان منتظر انتشار جزئیات بیشتری از این کنسول نباشید. پیشتر نیز تعدادی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ۲ میلیون دستگاه سوییچ در ماه اول به خرده‌فروشی‌ها ارسال خواهد شد.

برای مطالعه تمامی مطالب مربوط به کنسول نینتندو سوییچ، می‌توانید به صفحه رسمی کنسول سوییچ در زومجی مراجعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده