نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

مایکل پچر: نبود پخش کننده بلو-ری یک ایراد برای پلی استیشن 4 پرو نیست

مایکل پچر اخیرا اعلام کرده که نبود پخش‌کننده بلو-ری در پلی‌استیشن 4 پرو یک ایراد نیست.

زمانی که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو معرفی شد، افراد زیادی به سونی به دلیل نبود پخش‌کننده بلو-ری در این کنسول اعتراض کردند. این در حالی است که کنسول ایکس‌باکس وان اس دارای پخش‌کننده بلو-ری است و قیمت کم‌تری هم نسبت به کنسول سونی دارد.

با این حال مایکل پچر که یکی از مشهور‌ترین تحلیل‌گران حوزه بازی‌های ویدیویی است، اخیرا مصاحبه‌ای با سایت گیمینگ‌بولت داشته و اعلام کرده که نبود این ویژگی در کنسول سونی، یک مشکل یا ایراد نیست:

واقعیت این است که این روز‌ها دیگر کسی سراغ اجاره کردن دیسک‌های فیلم نمی‌رود. از خود شما می‌پرسم، آخرین باری که دی‌وی‌دی کرایه کرده‌اید چه زمانی بود؟ اگر از نظر تحلیلی هم نگاه کنیم، میزان فروش دی‌وی‌دی‌ها طی سال‌های اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته و دیسک‌های UHD هم فقط ۵ درصد از فروش کلی را به خود اختصاص داده‌اند. پس می‌توان گفت که این روز‌ها دیگر کسی به داشتن پخش‌کننده این دیسک‌ها اهمیتی نمی‌دهد.

به همین دلیل هم به نظرم اهمیتی ندارد که کنسول سونی فاقد چنین ویژگی است. البته اینکه مایکروسافت پخش‌کننده بلو-ری را در کنسولش قرار داده است اقدام مثبتی است. ولی در کل این ویژگی اهمیت زیادی ندارد.

پلی‌استیشن 4 پرو در تاریخ ۲۰ آبان با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. آیا شما با صحبت‌های پچر موافق هستید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده