نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

تحلیل گران فروش Titanfall 2 را نا‌امیدکننده پیش‌بینی می‌کنند

تحلیل‌گران کمپانی Cowen & Company میزان فروش بازی Titanfall 2 را پیش‌بینی کرده‌اند.

بازی Titanfall 2 دیروز برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه شد و به استناد نمره‌هایی که از بازی منتشر شده، می‌توان گفت که با یک بازی عالی روبرو هستیم. با این حال کمپانی Cowen & Company که یک موسسه آماری است، در جدید‌ترین تحلیل خود پیش‌بینی کرده که این بازی فروش نا‌امید کننده‌ای خواهد داشت. البته این کمپانی اعلام کرده که دلیل فروش پایین این بازی، نه کیفیت آن که عرضه در بازه زمانی تقریبا همزمان با Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare است.

طبق پیش‌بینی Cowen & Company، بازی تایتانفال 2 چیزی بین ۵ تا ۶ میلیون نسخه فروش خواهد داشت. این در حالی است که همین کمپانی پیش از این فروش ۹ میلیون نسخه‌ای را برای این بازی پیش‌بینی کرده بود. Cowen & Company با انتشار متنی در این مورد گفت:

به نظر می‌رسد که بازی Titanfall 2 قرار است تحت تاثیر فروش دو بازی Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare قرار بگیرد. الکترونیک آرتز قصد داشت تا با عرضه دو بازی شوتر پیش از نسخه جدید Call of Duty فروش رقیب را کاهش دهد. ولی به نظر می‌رسد که این امر در نهایت به ضرر بازی Titanfall 2 تمام شده است.

البته هنوز باید تا انتشار آمار فروش رسمی تایتان‌فال ۲ منتظر بمانیم. با این حال اندرو ویلسون،‌ مدیرعامل EA، پیش‌تر اعلام کرده بود که عرضه همزمان Battlefield 1 و Titanfall 2 مشکل‌ساز نخواهد شد:

سبک شوتر یکی از محبوب‌ترین ژانر‌ها در بین بازی‌های ویدیویی است و دو بازی ما هم سبک متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و به همین دلیل هم انتشار نزدیک به هم آن‌ها مشکلی ندارد.

کمپانی Cowen & Company همچنین پیش‌بینی کرده که بتلفیلد 1 در حدود ۱۶/۵ میلیون نسخه فروش خواهد داشت. با اینکه میزان فروش دقیق نسخه اول Titanfall اعلام نشده است، ولی استودیو ریسپاون چندی پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که این بازی توانسته ۱۱ میلیون نفر بازیکن را جذب خود کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده