نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

بازی های Killer Is Dead و Rage برای ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفتند

بازی‌های Rage ،Killer Is Dead و Shred Nebula به‌واسطه‌ی قابلیت Backward Compatibility در دسترس کاربران ایکس‌باکس وان قرار گرفتند.

از میان بازی‌های عرضه‌شده برای ایکس‌باکس 360 سه بازی دیگر هم راه‌شان را به سوی کنسول نسل هشتم مایکروسافت باز کردند. لری هرب، ملقب به میجر نلسون (Major Nelson)، در وب‌سایت‌اش این خبر را اعلام و با این کار، فهرست بازی‌های Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان را بروز کرد. این سه بازی از قرار زیر هستند:

  • Killer Is Dead
  • Rage (تنها دیسک بازی پشتیبانی می‌شود)
  • Shred Nebula

در این میان، Killer Is Dead ساخته‌ای اکشن بر اساس نوشته‌ی گوئیچی سودا، مشهور به سودا پنج یک (Suda51)، است که سه سال پیش روانه‌ی بازار شد. البته Killer Is Dead معمولاً در میان بازی‌های سودا ساخته‌ی درخشانی به شمار نمی‌رود و در میان سایت‌های غربی هم عموما به دریافت امتیازهایی کم‌وبیش متوسط بسنده کرده است.

مورد دیگر، Shred Nebula یک بازی تیراندازی فضایی، محصول سال ۲۰۰۸، است که شباهت‌هایی به Asteroids و SubSpace دارد و در آن، بازیکن هدایت یک سفینه را بر عهده می‌گیرد. Rage هم همان بازی‌ای است که پنج سال پیش تحت نظارت جان کارمک، برنامه‌نویس و بازی‌ساز افسانه‌ای، در استودیوی اید سافتور (id Software) ساخته شد. این بازی تیراندازی اول-شخص و اکشن-ماجراجویی توانست نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کند؛ اما بعضی بازیکنان و صاحب‌نظران انتظار بیشتری از آن داشتند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده