نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

رئیس نینتندو: نینتندو سوییچ جایگزین کنسول 3DS نیست

از نظر رئیس کمپانی نینتندو، کنسول نینتندو سوییچ جایگزینی برای کنسول دستی 3DS به شمار نمی‌رود.

معرفی شدن سوییچ، کنسول بازی خانگی-قابل‌حمل نینتندو، با واکنش‌های مختلفی همراه شد؛ اما فارغ از بازخوردهای مثبت و منفی شکل‌گرفته نسبت به این محصول، سؤال اینجا است که آیا سوییچ قرار است جایگزین کنسول‌های دستی 3DS و 2DS باشد یا آنکه جایگاه خودش را دارد و پا جاپای آن‌ها نمی‌گذارد. در مورد کنسول Wii U، با توجه به عملکرد نه‌چندان جالب‌اش در بازار و همچنین راهیابی بعضی بازی‌های‌اش به سوییچ، می‌توان گفت که بحث جایگزین شدن مطرح است؛ اما آن‌طور که از گفته‌های تاتسومی کیمیشیما، ریاست کمپانی نینتندو، برمی‌آید، چنین قضیه‌ای در مورد 3DS صادق نیست.

کیمیشیما به‌تازگی گفت‌وگویی با بلومبرگ داشته و طی آن به پرسش‌هایی درباره‌ی سوییچ پاسخ داده است. او در پاسخ به اینکه نینتندو به چه دلیل تصمیم گرفته تا به سراغ کنسولی دوگانه برود، گفت:

ما تنها به دنبال جانشینی برای Wii U یا 3DS نبودیم؛ از این‌رو ایده‌ی اولیه‌مان به این شکل بود: «چه نوع تجربه‌ی جدیدی را می‌توانیم [برای مخاطبان‌مان] فراهم کنیم؟» آنچه این‌بار به نمایش درآوردیم [محصولی] است که هم در وضعیت ایستا قرار می‌گیرد و هم اینکه می‌توانید آن را به بیرون [از خانه] ببرید تا با هر کسی که می‌خواهید هم‌بازی شوید.

خبرنگار بلومبرگ سپس در مورد احتمال از رده خارج شدن 3DS پرسید و رئیس نینتندو هم پاسخ داد:

به‌لطف [بازی‌ها و] نرم‌افزارهای ما، سخت‌افزار 3DS همچنان روند روبه‌رشدی دارد. بنابراین این [بخش] کسب‌وکار همچنان از ظرفیت [لازم] برخوردار است. مطمئناً ما ترجیح می‌دهیم که 3DS به‌جای آنکه به‌نفع سوییچ از دور رقابت کنار برود، بتواند در جایگاه خودش به فعالیت ادامه دهد.

با این حساب، به نظر می‌رسد که کنسول دستی نینتندو تا چند سال آینده همچنان مورد پشتیبانی این کمپانی قرار داشته باشد. البته در زمان معرفی شدن کنسول دستی DS هم گفته شده بود که این محصول قرار نیست جایگزین کنسول پیشین، یعنی گیم بوی ادونس، شود؛ اما در عمل، در پی فروش بالای DS کنسول پیشین به‌سرعت کنار گذاشته شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده