// یکشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

Pokemon Go در تنها ۹۰ روز ۶۰۰ میلیون دلار سود داشته است

 پوکمون گو،‌ بازی free-to-play استودیوی نیانتیک لبز (Niantic Labs) اکنون به سود ۶۰۰ میلیون دلاری از خریدهای درون برنامه‌ای دست یافته است.

Pokemon Go به رکورد شکنی در صنعت بازی‌های موبایل ادامه می‌دهد. این بازی اکنون توانسته سودی ۶۰۰ میلیون دلاری را برای نیانتیک لبز -تنها به واسطه- خریدهای کوچک درون برنامه‌ای به ارمغان بیاورد. این سود فوق‌العاده سریع‌ترین سود حاصل شده در تاریخ بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. با توجه به اعلام شرکت آمار App Annie، رقم فوق حاصل سود به دست آمده از زمان انتشار بازی در ماه جولای تا ماه سپتامبر است.

 app annie pokemon goبراساس این گزارش، Pokemon Go توانسته تنها در ۹۰ روز به سود ۶۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کنید، این بدان معنی است که این بازی به صورت میانگین روزانه ۶/۶۶ میلیون دلار سود داشته است. برای مقایسه، بازی Candy Crush Saga در طول ۲۰۰ روز، توانسته بود تا سود ۶۰۰ میلیون دلاری را پشت سر بگذارد، در حالی که بازی Puzzle and Dragons در طول ۴۰۰ روز و Clash of Clans‌ در طول ۵۰۰ روز به رقم فوق دست پیدا کرده‌اند.

البته در طول این ۹۰ روز میزان در آمد Pokemon Go در روزهای مختلف در نوسان بوده است. این بازی در روزهای اوج موفق شد تا سودی ۱۶ میلیون دلاری را به صورت روزانه برای توسعه‌دهندگان به ارمغان بیاورد، هرچند این سود در نهایت به رقم ۲ میلیون دلار سقوط کرد. علی‌رغم از دست دادن میلیون‌ها کاربر، این بازی هنوز هم روزانه میزبان ۷۰۰ هزار بازیکن جدید است.

با توجه به یک گزارش، Pokemon Go اکنون برروی ۵۵۰ میلیون دستگاه نصب شده است. این رقم افزایش ۵۰ میلیونی را نسبت به رقم ۵۰۰ میلیونی اعلام شده در ماه سپتامبر، نشان می‌دهد. توسعه‌دهندگان وعده داده‌اند تا Pokemon Go به مرور زمان هرچه بیشتر گسترش پیدا کند، این بازی هنوز هم در بازارهای بزرگ مانند چین و کره‌ جنوبی منتشر نشده است.

 app annie pokemon go

گزارش App Annie، همچنین اعلام می‌کند که مدت زمان صرف شده در Pokemon Go تقریبا با مدت زمان صرف شده در مجموع ۱۹ بازی اندروید (در ایالات متحده) برابری دارد:

Pokemon Go‌ در سه ماهه سوم در مقایسه با سهم ۵۵ درصدی ۱۹ بازی برتر در اندروید، ۴۵ درصد زمان صرف شده را  به خود اختصاص داده است.

در طول هفته گذشته جدیدترین بروزرسانی Pokemon Go‌ جهت افزودن ویژگی‌های گجت جانبی پوکمون پلاس منتشر شد. نیانتیک لبز همچنین اخیرا خبر از عدم نمایش پوکمون‌ها در سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت داده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده