// شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۸

هارد دیسک پلی استیشن 4 پرو قابل تعویض است

سونی تایید کرده است که هارد درایو کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قابلیت تعویض دارد.

طبق اعلام سونی به سایت گیم‌اسپات کاربران می‌توانند هارد دیسک اینترنال کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را مانند کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 تعویض کنند. این کمپانی اعلام کرده است که پلی‌استیشن 4 پرو از رابط SATA III بهره می‌برد که به دارندگان کنسول اجازه خارج کردن هارد دیسک جامد را جهت تغییر با یک هارد دیگر می‌دهد. مقیاس مبادله داده در پلی‌استیشن 4 پرو ۶ گیگابیت در ثانیه است که در مقایسه با رابط SATA II در پلی‌استیشن 4 مقیاسی دو برابری را ارائه می‌دهد. رابطه کاربری SATA II دارای مقیاس ۳ گیگابیت در ثانیه است.

ایکس‌باکس وان، کنسول مایکروسافت و Wii U، کنسول شرکت نینتندو پشتیبانی از قابلیت تغییر هارد دیسک داخلی را ارائه نمی‌دهند، با این حال، این کنسول‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا هارد دیسک خارجی خود را به کنسول متصل کنند.

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰ آبان) با برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری منتشر خواهد شد. این کنسول بازی هرچند دارای یک هارد یک ترابایتی است با این حال، از پخش‌کننده بلوری 4K استفاده نمی‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پلی‌استیشن 4 پرو می‌توانید اخبار منتشر شده پیرامون این کنسول را در زومجی مطالعه کنید. مایکروسافت دیگر رقیب سونی در صنعت بازی‌های ویدیوی نیز  اکنون در حال توسعه کنسول قدرتمندی از خانواده ایکس‌باکس با نام پروژه اسکورپیو است. این کنسول برای عرضه در تعطیلات ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است. مایکروسافت بارها کنسول خود را «قدرتمند ترین کنسول ساخته شده» نامیده و تفاوت راندمان میان اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 پرو را «مشهود» می‌داند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده