نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹

Pokemon GO روزانه دو میلیون دلار درآمد دارد

با اینکه Pokemon GO شاید مثل قبل محبوب نباشد، ولی کماکان روزانه در حدود دو میلیون دلار درآمد دارد.

بازی موبایل Pokemon GO یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل چند وقت اخیر بود که با سبکی تازه توانست گیمر‌های زیادی را در سراسر دنیا جذب و به شکار پوکمون تشویق کند. با اینکه شاید این محصول استودیو نیانتیک لبز این روز‌ها دیگر آن محبوبیت روز‌های انتشار را نداشته باشد، ولی کماکان یکی از بازی‌هایی است که درآمد خیلی خوبی برای سازندگانش کسب می‌کند. طبق اعلام سایت آماری نیوزو، این بازی که در سه هفته اولیه انتشار روزانه درآمدی در حدود ۱۶ میلیون دلار داشت، این روز‌ها دچار افت شده ولی کماکان روزانه در حدود دو میلیون دلار برای استودیو نیانتیک و کمپانی پوکمون سود‌آوری می‌کند.

البته در مبلغ اعلام شده میزان سود ۳۰ درصدی فروشگاه‌ها از فروش بازی هم لحاظ شده است. به‌علاوه این بازی در ۸۰ روز اولیه انتشار توانسته ۴۷۰ میلیون دلار درآمد کسب کند و از نظر دانلود هم روزانه ۷۰۰ هزار دانلود برای بازی ثبت می‌شود و میزان کلی دانلود‌های بازی هم ۵۵۰ میلیون بار نصب در طول ۸۰ روز اعلام شده است.

جالب است بدانید که بازی موبایل پوکمون گو هنوز در کشور‌های چین و کره جنوبی به صورت رسمی عرضه نشده است و از آنجایی که این کشور‌ها جزو مناطقی هستند که مردمش علاقه زیادی به بازی‌های موبایل دارند، قطعا عرضه بازی در آن‌ها باعث رشد دوباره آن خواهد شد.

به‌علاوه نیوزو در گزارش خود اعلام کرده که Pokemon GO در مناطق غربی باعث شده تا ۲۰ میلیون نفر گیمر جدید جذب بازی‌های موبایل شوند و همچنین این بازی در کشور‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه ۳۹ درصد از کل دانلود‌های گوگل استور و ۶۲ درصد از کل دانلود‌های فروشگاه اپل را به خود اختصاص داده است.

پس در حالت کلی می‌توان گفت که علی‌رغم افت محبوبیت این بازی در هفته‌های اخیر، Pokemon GO کماکان یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده