نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان:‌ صدرنشینی FIFA 17 در هفته اول انتشار

با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به اول اکتبر (۱۰ مهر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، این هفته بازی مورد انتظار فیفا 17 توانست در هفته اول انتشار خود، به صدرنشین جدول فروش انگلستان تبدیل شود. مکان دوم جدول این هفته نیز در اختیار یک بازی تازه‌وارد دیگر قرار گرفت و بازی رانندگی Forza Horizon 3 که توسط پلی‌گراند ساخته شده و مایکروسافت وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد، توانست در مکان دوم قرار بگیرد. 

یکی از صعودهای مورد توجه این هفته، مربوط به بازی Lego Star Wars: The Force Awakens بود که توانست نسبت به هفته گذشته شش پله صعود داشته باشد و به مکان سوم دست پیدا کند. صدرنشین هفته گذشته یعنی BioShock: The Collection این هفته سه پله سقوط را تجربه کرد و به مکان چهارم رضایت داد. 

نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بازی XCOM 2 نیز هفته گذشته منتشر شد و این بازی کار خود را در مکان پنجم آغاز کرد. رتبه ششم جدول این هفته هم در اختیار یک بازی دیگر فوتبال یعنی Pro Evolution Soccer 2017 قرار گرفت. شبیه‌ساز فوتبال کونامی، نسبت به هفته گذشته چهار پله سقوط کرد و به مکان ششم رضایت داد. Destiny: The Collection هم که دومین هفته انتشار خود را تجربه کرد، با سقوط مواجه شد و در مکان هفتم قرار گرفت. 

Rocket League، بازی مسابقه‌ای جذاب استودیو سایانیکس هم در زمره بازی‌هایی بود که این هفته نیز سقوط کرد و به مکان هشتم رسید. در مکان نهم،‌ یک بازی ورزشی دیگر یعنی NBA 2K17 قرار گرفت. انتشار بازی‌های جدید هم باعث نشد تا Grand Theft Auto V از ۱۰ بازی برتر انگلستان خارج شود و این بازی برای ۱۵۹ امین هفته متوالی در جدول فروش هفتگی انگلستان و این‌بار در مکان دهم قرار گرفت. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به اول اکتبر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
FIFA 17
صدرنشینی در هفته اول انتشار و تبدیل شدن به پرفروشترین بازی این مجموعه در هفته اول

۲

-
Forza Horizon 3
دستیابی به مکان دوم در هفته اول انتشار

۳

۹

Lego Star Wars: The Force Awakens

شش پله صعود و ۱۲۷ درصد افزایش فروش

۴

۱
BioShock: The Collection
سه پله سقوط نسبت و ۴۳ درصد افت فروش

۵

-
XCOM 2
هفته اول انتشار نسخه‌های کنسولی

۶

۲
Pro Evolution Soccer 2017
-

۷

۴
Destiny: The Collection
افت فروشی ۲۴ درصدی

۸

۶
Rocket League
-

۹

۳
NBA 2K17
-

۱۰

۸
Grand Theft Auto V
۱۵۹ امین هفته حضور در جدول

نگاهی بر بازی‌های منتشر شده این هفته:

FIFA 17

دیگر عادت کردیم که هر سال منتظر انتشار یک نسخه جدید از سری محبوب فیفا باشیم. امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و FIFA 17 با تغییرات بسیار زیادی عرضه شد. EA Sports امسال در اقدامی، موتور بازی فیفا 17 را به طور کلی عوض کرد و به جای ایگنایت، از موتور فراست‌بایت، موتوری که در بازی‌هایی مانند Battlefield و Battlefront استفاده شده است، استفاده کرد.

این مسئله به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا گرافیک فوق‌العاده‌ای را در بازی پیاده‌سازی کند. یکی دیگر از تغییرات عمده بازی، اضافه شدن یک بخش داستانی به نام The Journey بود که برای اولین بار شما را در نقش یک بازیکن جوان فوتبال به نام الکس هانتر قرار می‌دهد. 

فیفا 17 علاوه بر کنسول‌های نسل هشتمی و هفتمی، برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است. بخش داستانی بازی برای کنسول‌های نسل هفتمی عرضه نشده است. 

Forza Horizon 3

Forza Horizon 3

سومین بازی از مجموعه هورایزون، توسط استودیو پلی‌گراند گیمز ساخته شده و مایکروسافت وظیفه انتشار آن را بر عهده داشت. Forza Horizon 3 برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس وان عرضه شده و از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند.

استودیوهای ترن تن، در ساخت این بازی به کمک Playground Games آمده است. بازی Forza Horizon 3 این‌بار در کشور استرالیا جریان دارد و پلی‌گراند گیمز، ماشین‌ها، مسیرها و مسابقات مختلفی را برای آن ساخته است. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده