نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Forza Horizon 3 از دید وبسایت های معتبر دنیا

نمرات بازی Forza Horizon 3 منتشر شده‌اند و حال در زومجی نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

Forza Horizon 3 جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های فورزا است که در تاریخ ۶ مهر برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه می‌شود. این بازی رانندگی، در کشور استرالیا جریان دارد و سازندگان آن با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها، سعی کرده‌اند تا محیط‌های بازی را کاملا شبیه به نمونه واقعی آن‌ها طراحی کنند. در حالی که هنوز چند روز تا انتشار بازی باقی مانده، ولی مایکروسافت که به ساخته جدید استودیو پلی‌گراند اعتماد داشته، اجازه انتشار نمره‌های بازی را چند روز پیش از انتشار آن داده است.

با استناد به نقد‌های منتشر شده فورزا هورایزن ۳، به جرات می‌توان گفت که با یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ امسال و حتی چند سال اخیر روبرو هستیم. ویژگی‌هایی چون تنوع بالای محیط و امکان انتخاب از بین ۳۵۰ ماشین مختلف، حالت‌های مختلف از رقابت‌های رایج گرفته تا حالت‌های نمایشی، امکان شرکت در مسابقات آنلاین با پشتیبانی از ۱۲ نفر و علاوه بر آن حالت Co-op چهار نفره که در این حالت می‌توانید حتی بخش داستانی بازی را همراه با دوستان‌تان تجربه کرده و از هر زمانی که خواستید آن را به صورت تک‌نفره هم ادامه دهید. به‌علاوه یک ویژگی جذاب بازی هم این است که می‌توانید با موسیقی‌های دلخواه خودتان یک رادیو ساخته و آن‌ها را در طول بازی پخش کنید.

تا به حال ۴۷ نقد از Forza Horizon 3 منتشر شده و بازی توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بررسی‌های بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا:

Forza Horizon 3

  • استودیو سازنده: پلی‌گراند گیمز
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، ویندوز 10
  • سبک: ریسینگ جهان‌باز
  • تاریخ عرضه: ۲۷ سپتامبر (۶ مهر)

Forza Horizon 3

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

Forza Horizon 3 یک بازی فوق‌العاده در بین بازی‌های ریسینگ جهان‌باز است؛ بازی‌ای که نسبت به نسخه‌های پیشین خود عملکرد بسیار عالی‌ای دارد.  به‌علاوه ظاهر بازی واقعا زیبا است و تنوع بالای ماشین‌ها و نحوه شخصی‌سازی آن‌ها، واقعا در نوع خود بهترین است. همچنین باید اشاره‌ای به طراحی فوق‌العاده استرالیا و تنوع محیطی بالای آن اشاره کنیم که یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بازی است. در مجموع، فورزا هورایزن ۳ یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند در طولانی مدت هم بسیار لذت‌بخش باشد و برای شخص من هم محبوب‌ترین بازی در سبک ریسینگ است.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

فورزا به مجموعه‌ای تبدیل شده است که هر نسخه آن عملکرد خیلی خوبی دارد و هورایزن ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. البته شاید پیشرفت این نسخه به اندازه پیشرفتی که Forza Horizon 2 در مقایسه با Forza Horizon 1 داشت نباشد، ولی پلی‌گراند در خلق یک بازی ریسینگ عالی عمل کرده است. تنوع در همه بخش‌های بازی از ماشین‌ها گرفته تا ایستگاه‌های رادیویی و حالت‌های بازی دیده می‌شود و بهتر از همه این‌ها، تنوع بالای محیطی استرالیا است که بی‌شک بهترین ویژگی بازی است.

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Forza Horizon 3 دقیقا همان چیزی است که از یک بازی ماشین‌سواری جهان‌باز انتظار داریم و حتی می‌توان گفت که این بازی فرمول‌های این سبک را بهبود می‌بخشد. با اینکه پیشرفت بازی شبیه به پیشرفتی که این سری در نسخه دوم داشت نیست، ولی در مجموع استرالیا به یک محیط فوق‌العاده تبدیل می‌شود که از رانندگی در آن لذت می‌برید.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

با بازی Forza Horizon 3، استودیو‌های ترن ۱۰ و پلی‌گراند گیمز ثابت کردند که این بازی، یک ریسینگ مخصوص همه گیمر‌ها است. مسابقات آف رود (Off Road) بازی عالی هستند و در عین حال باعث نشده‌اند تا مسابقات همیشگی ضعیف‌تر از قبل ظاهر شوند و یکی از دلایلی این موضوع، تنوع بالای فعالیت‌ها در بازی است. به‌علاوه سازندگان کاری کرده‌اند که سیستم جوایز بازی باعث شود تا همواره به دنیال کشف موارد جدید‌تر بروید و سعی کنید بهتر از قبل ظاهر شوید و در نتیجه ماشین بهتری دریافت یا هواداران بیش‌تری جذب کنید.

پولیگان: ۸۵ از ۱۰۰

Forza Horizon 3 بیش‌تر از آنکه یک بازی ریسینگ باشد، یک بازی رانندگی است. بازی که امکان رانندگی در محیط بکر و متنوع استرالیا را فراهم می‌کند و در کنار آن لذت رانندگی با ماشین‌های مختلف و شرکت در چالش‌های متنوع را در اختیار‌تان می‌گذارد. در کل بازی ارزش بسیار بالایی دارد و دقایقی در آن مشاهده کردم که باعث شگفتی من شد و بسیار هیجان‌انگیز بود.

متای فورزا


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده