نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

بازی NieR: Automata دارای حالت خودکار قابل سفارشی سازی است

بازی NieR: Automata دارای نوعی حالت خودکار است که با هدف جذب کردن بازیکنان تازه‌وارد در آن گنجانده شده است.

کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر NieR: Automata، تأیید کرد که قابلیتی به نام «حالت خودکار» یا Auto Mode در این بازی گنجانده شده است. این حرکت، که تلاشی برای جذب کردن مخاطبان ناآشنا به سبک هک اند اسلش به شمار می‌رود، به بازیکنان امکان می‌دهد تا بخشی از روند مبارزات را به هوش مصنوعی بسپارند و به این شکل بازی را راحت‌تر پیش ببرند.

ظاهراً بازیکنان می‌توانند قابلیت Auto Mode را در هر زمانی، حتی در میانه‌ی نبرد، فعال یا غیرفعال کنند. حالت خودکار Automata قابل سفارشی‌سازی هم هست؛ به‌طوری که می‌توان از میان گزینه‌های تیراندازی، حمله کردن با شمشیر یا گریز زدن، مورد دلخواه را به عهده‌ی هوش مصنوعی گذاشت و باقی را شخصاً انجام داد. البته Auto Mode تنها در درجه‌ی آسان بازی در دسترس است؛ اما سطح دشواری را می‌توان در زمان دلخواه، بدون نگرانی از بابت تأثیر منفی داشتن روی اتفاقات بازی، تغییر داد. در این میان، بازیکنان نباید از ارتقا دادن سلاح‌ها و تجهیزات‌شان غافل شوند؛ چرا که در غیر این صورت، هوش مصنوعی قادر نیست تا در برابر دشمنان سرسخت‌تر حرف چندانی برای گفتن داشته باشد.

ساخته‌ی جدید استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) قرار است در پنج‌شنبه ۵ اسفند (۲۳ فوریه‌ی ۲۰۱۷) در کشور ژاپن برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر شود. نسخه‌ی غربی بازی هم طی سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد؛ اما فعلاً تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده