// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

نسخه پی سی بازی BioShock: The Collection با مشکل زیادی روبرو است

بنظر می‌رسد ریمستر نسخه‌های اول و دوم سری BioShock که تحت کالکشن این بازی دو روز پیش برای پی‌سی عرضه شد، از مشکلاتی جدی رنج می‌برد. با زومجی همراه باشید.

چند روز پیش نسخه BioShock: The Collection که شامل ریمستر شدن سه‌گانه بایوشاک است، برای کنسول‌های نسل هشتم و در روز پنج‌شنبه برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. با این حال یک سری از کاربران از نسخه پی‌سی این بازی مخصوصا نسخه اول و دوم، راضی نبوده نقد‌های منفی حول پورت این بازی منتشر کرده‌اند.

طبق گزارشان و نقد‌های منتشر شده، بنظر می‌رسد مشکلات مربوط به حساسیت ماوس و باگ مربوط به این بخش که در نسخه‌های اصلی بازی حضور داشت، در نسخه ریمستر شده نیز مشاهده می‌شود. از طرفی بزرگ‌ترین مشکل این دو بازی مربوط به بافت‌ها و المان‌های وابسته به آن بوده که از مشکلاتی نظیر لود نشدن رنج می‌برد. بعضی از نقد‌های منفی این بازی در استیم به شرح زیر است:

در بازی بایوشاک شما به هیچ‌وجه تغییرات خاصی را مشاهده نمی‌کنید.، فقط در بعضی از صحنه‌ها نورپردازی‌ها بهتر از قبل شده است. بازی در حالت 1080p اجرا شده و از این بابت خوشحالیم ولی مشکل این است که بازی از مشکلاتی نظیر کرش کردن رنج می‌برد. با این‌که فقط ۳۰ دقیقه است بازی کردم ولی این مشکلات به‌خوبی قابل مشاهده است. در کل BioShock: The Collection آن‌چیزی نیست که ناشر بازی قول آن را به ما داده بود. در ابتدا فکر می‌کردم باز خاطرات گذشته از این سری برایم زنده خواهد شد ولی، با مشاهده این مشکلات باعث شده تا نتوانم تجربیات گذشته خود را تکرار کنم.

همچنین یک سری دیگر از کاربرها مشکل ریست شدن درجه سختی داشتند. یعنی اگر درجه سختی را تغییر می‌دادید، در طول بازی امکان ریست شدن آن به حالت عادی وجود داشت. از طرفی برخی دیگر با مشکل رد کردن ویدیو‌های بازی مخصوصا ویدیو شروع بازی روبرو شده‌اند. با این حال یک‌سری دیگر به ستایش بازی پرداخته و اعلام کرده‌اند جدای از این مشکلات قطع این کالکشن ارزش خرید را دارد. 

در ارتباط با مشکل اول، یکی از کاربران ردیت روشی را پیدا کرده که از طریق انجام آن که تغییر یک سری فایل‌های بازی است می‌توانید مشکلات مربوط به ماوس خود را به طور کامل رفع کنید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده