نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

بازی Pokemon Go با وجود افت تعداد بازیکنانش همچنان سودآورترین بازی موبایل است

تعداد بازیکنانی که در Pokemon Go پول خرج می‌کنند با افتی ۷۹ درصدی روبه‌رو شده و با این حال، ساخته‌ی استودیو نیانتیک لبز همچنان سودآورترین بازی موبایل به شمار می‌رود. با زومجی همراه باشید.

موسسه‌ی آماری اسلایس اینتلیجنس (Slice Intelligence) اخیراً اطلاعاتی را درباره‌ی پوکمون گو مطرح کرده که بنا به آن‌ها، این بازی از لحاظ سودآوری همچنان در جایگاه یکم بازی‌های موبایل قرار دارد. بنا به آمارهای اسلایس اینتلیجنس، در آغاز انتشار پوکمون گو تعداد بازیکنانی که از خریدهای درون-برنامه‌ای آن استفاده می‌کردند حدوداً دو برابر رقم پیشین در بازار موبایل گیمینگ بوده است. در این میان، اوج تعداد این دسته از کاربران مربوط به ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه) بوده و این بازی در ماه پس از آن میزان درآمد بالاتری را نسبت به هر بازی دیگری، نصیب سازندگان‌اش کرده است؛ با وجود آنکه از نیمه‌ی جولای تاکنون تعداد بازیکنانی که برای آن هزینه کرده‌اند ۷۹ درصد افت داشته است. ساخته‌ی نیانتیک لبز طی ماه آگوست حدوداً ۲۸ درصد از مبالغ خرج‌شده در دنیای بازی‌های موبایل را به خودش اختصاص داده؛ درحالی‌که در این ماه بازی Candy Crush Saga سهمی ۴/۵ درصدی را به دست آورده و دو بازی Candy Crush Soda Saga و Game of War: Fire Age هم به‌ترتیب به ۳/۵ و ۲/۹ درصد از رقم کل بسنده کرده‌اند.

اسلایس اینتلیجنس در گزارش‌اش خاطرنشان کرد که از تاریخ ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) نزدیک به یک-چهارمِ کلِ کاربرانِ علاقه‌مند به پرداخت‌های درون-برنامه‌ای بازی‌های موبایل، دست‌کم یک‌بار مبلغی را در پوکمون گو خرج کرده‌اند. این مؤسسه همچنین اعلام کرد که فروش کالاهای مرتبط به مجموعه‌ی پوکمون در ماه آگوست امسال (مرداد-شهریور)، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شده است؛ به‌طوری که میزان کل درآمد حاصل از آن‌ها نسبت به آگوست ۲۰۱۵ با افزایشی ۲۳۳ درصدی همراه بوده است.

بازی Pokemon Go قرار است تا چندی دیگر برای ساعت هوشمند اپل واچ منتشر شود و انتظار می‌رود که بعداً به ساعت‌های هوشمند اندرویدی هم راه پیدا کند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده