// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸

بر اساس گزارش‌ها ایکس باکس لایو سریع‌تر و قابل اعتمادتر شبکه از پلی استیشن است

طبق  آمار و ارقام و تحلیل‌های مختلف مشخص شده که شبکه ایکس‌باکس لایو از نظر کیفیت و سرعت اتصال، سریع‌تر از شبکه پلی‌استیشن است. با زومجی همراه باشید.

یکی از موارد مهم در کیفیت و برتری شبکه‌های بازی مخصوصا بر روی کنسول‌ها، سرعت و کیفیت سرورها است. طبق آمار و ارقام و آنالیزهای صورت گرفته توسط گروه IHS Markit در تابستان امسال مشخص شده که شبکه ایکس‌باکس لایو مایکروسافت سریع‌تر و قابل اعتمادتر از شبکه پلی‌استیشن سونی است.

گروه IHS Markit با استفاده از مرزبندی در دو بخش قابلیت اطمینان و سرعت، دو شبکه اینترنتی شبکه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو را با یکدیگر مقایسه کرده است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، این گروه طی یک نمودار مقایسه‌های خود را در بخش‌های مختلف نظیر پیدا کردن بازیکنان آنلاین، اتصال به سرورهای کنسول و اتصال به سرورهای بازی انجام داده‌اند. در آخر نیز در سایر بخش‌های قابلیت اطمینان می‌بینیم که ایکس‌باکس لایو نسبت به شبکه پلی‌استیشن برتری دارد. البته در یکی از بخش‌ها که تا حدی فاکتور مهمی است و آن‌هم Matchmaking بازی‌های مختلف، شبکه سونی عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. همچنین این مقایسه‌ها توسط خود اعضا این گروه و با بازی کردن و وصل شدن به شبکه‌های این دو کنسول انجام شده است.

Xbox Live vs PSN

در بخش سرعت نیز همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، باز شبکه پلی‌استیشن توانسته در بخش Matchmaking نسبت به ایکس‌باکس لایو برتری داشته باشد ولی در سه بخش دیگر ایکس‌باکس لایو عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است. مهم‌ترین فاکتور این گروه برای سنجیدن میزان سرعت، سریع بودن سرعت اتصال کاربران به سرورهای بازی و سرورهای خود شبکه‌های کنسول بوده است. دقیق‌تر نگاه کنیم، میزان لگ افراد در بازی، سرعت پیدا کردن بازیکن در Matchmaking، زمان بارگزاری بازی در بخش آنلاین و دعوت کردن و اتصال به دوستان مهم‌ترین فاکتورهای این گروه برای سنجیدن سرعت بوده است.

Xbox Live vs PSN

همچنین در ادامه تحلیل‌های IHS Market آمده که ایکس‌باکس لایو در بخش چت‌های صوتی چندنفره و کیفیت صحبت و اتصال به گروه بهتر از شبکه پلی‌استیشن بوده است. در کل بنظر می‌رسد تنها بخشی که شبکه پلی‌استیشن نسبت به لایو مایکروسافت برتری کامل داشته در Matchmaking بخش آنلاین بازی‌ها بوده است. هنوز سونی بیانیه‌ خود در ارتباط با این خبر را که توسط مایکروسافت منتشر شده اعلام نکرده است. از طرفی مایکروسافت در حال تلاش است تا برتری‌های ایکس‌باکس لایو را با ایجاد قابلیت‌های مختلف برای این شبکه گسترش دهد.

با وجود معرفی پلی‌استیشن 4 پرو، کنسول میان نسلی و قدرتمند سونی، بازار رقابت بین مایکروسافت و سونی بیش از پیش داغ‌تر شده است. حال باید منتظر ماند تا ببینیم پروژه اسکورپیو مایکروسافت نیز پس از معرفی و قیمت گذاری چقدر می‌تواند توجه مخاطبان بازی‌های ویدیویی را به خود جلب کند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده