نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

تاریخ عرضه نسخه پی سی H1Z1: King of the Kill اعلام شد؛ توقف ساخت نسخه‌های کنسولی

استودیو دی‌بریک گیمز ضمن اعلام تاریخ انتشار نسخه پی‌سی H1Z1: King of the Kill، از توقف ساخت نسخه‌های کنسولی آن خبر داد. با زومجی همراه باشید.

H1Z1: King of the Kill یک بازی شوتر آنلاین است که مدت‌ها است در حالت Early Access روی استیم عرضه شده است. با این حال امروز استودیو Daybreak Games اعلام کرد که نسخه کامل بازی رسما در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. همچنین در حالی که قرار بود این بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم عرضه شود، ولی سازندگان اعلام کردند که روند توسعه این نسخه‌ها «فعلا» متوقف شده است.

این بازی از ماه فوریه ۲۰۱۶ در حالت دسترسی پیش از موعد عرضه شد و حال استودیو سازنده اعلام کرده که نسخه نهایی تفاوت‌های زیادی با این نسخه اولیه داشته و بازخورد‌های گیمرها کمک کرده تا سازندگان بتوانند بهبود‌های زیادی در آن اعمال کنند. از جمله این تغییرات می‌توان به بهود سیستم مبارزات و رانندگی بازی، اضافه شدن بخش آموزشی و رابط کاربری بهبود‌یافته اشاره کرد. تعدادی از این ویژگی‌ها را می‌توانید در تریلر زیر تماشا کنید:

|

دی‌بریک همچنین بازی را به عنوان یک شوتر چند‌نفره معرفی کرده که در آن حالت‌های مختلفی وجود دارند. از جمله این حالت‌ها می‌توان به Battle Royale اشاره کرد که توسط یکی از اعضای انجمن طرفداران بازی ساخته شده است.

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، روند توسعه نسخه‌های کنسولی این بازی فعلا متوقف شده است. کریس وین، تهیه‌کننده بازی، در مورد دلیل اتخاذ این تصمیم اعلام کرده که استودیو سازنده بازی آن‌قدر بزرگ نیست که بتواند همزمان نسخه‌های پی‌سی و کنسولی را بسازد. مخصوصا که تمامی مراحل ساخت بازی در داخل این استودیو طی می‌شود و آن‌ها از هیچ استودیو دیگری کمک نمی‌گیرند:

ما به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم H1Z1: King of the Kill بازی موفقی شود، باید تعداد پلتفرم‌های مقصد را کاهش دهیم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا فعلا توسعه نسخه‌های کنسولی را متوقف و تمام تمرکز خود را روی ساخت نسخه پی‌سی منعطف کنیم. اتخاذ چنین تصمیمی واقعا سخت بود، ولی در عین حال مطمئن هستیم که تصمیم درستی گرفتیم و در نتیجه آن توانستیم تا بهبود‌های زیادی در نسخه پی‌سی بازی از حیث سیستم مبارزات و موارد دیگر اعمال کنیم.

تهیه‌کننده بازی در ادامه هم اعلام کرد که آن‌ها هرگز کیفیت را فدای هیچ عامل دیگری نخواهند کرد، حتی اگر این به معنی تاخیر خوردن بازی‌ها باشد:

ما بازی‌ای ساخته‌ایم که بسیار رقابتی و مهیج است و در عین حال عادلانه است و حتی افرادی که بازی را صرفا تماشا می‌کنند هم از آن لذت می‌برند. همچنین هدف‌گذاری ما از ابتدای آغاز ساخت بازی این بود که آن را کیفیتی عالی عرضه کنیم و هرگز برای اینکه صرفا بازی را در تاریخ اعلام شده عرضه کنیم، کیفیت آن را فدا نخواهیم کرد.

نسخه Early Access بازی H1Z1: King of the Kill در استیم ۲۰ دلار قیمت دارد. با این حال هنگام عرضه نسخه کامل آن در ۳۰ شهریور، قیمت بازی به ۳۰ دلار افزایش خواهد یافت. همچنین استودیو دی‌بریک یک بازی دیگر از H1Z1 را نیز در دست ساخت دارد که H1Z1: Just Survive نام داشته و آن هم با قیمت ۲۰ دلار در حالت Early Access استیم در دسترس است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده