نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

شایعه: نینتندو NX از موتور آنریل و یونیتی پشتیبانی کرده و فاقد قفل منطقه‌ای است

در آخرین شایعه‌های منتشر شده در رابطه با کنسول نینتندو NX، اعلام شده که این کنسول از موتور‌های بازیسازی Unreal و Unity پشتیبانی می‌کند و فاقد قفل منطقه‌ای یا اصطلاحا Region Free است.

کمپانی ژاپنی نینتندو هنوز رسما از کنسول نینتندو NX رونمایی نکرده است؛ کنسولی که در ماه مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. به همین دلیل هم هر روز شاهد انتشار شایعه‌های جدیدی پیرامون آن هستیم. در جدید‌ترین این شایعه‌ها، اعلام شده که این کنسول فاقد قفل منطقه‌ای بوده  Region Free است؛ چرا که مدل‌های آزمایشی و کیت‌های مخصوص توسعه‌دهندگان این کنسول که برای بازیسازان ارسال شده‌اند، از قفل منطقه‌ای استفاده نمی‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا گیمر‌ها بدون اینکه محل زندگی‌شان اهمیتی داشته باشند، بتوانند تمامی بازی‌ها را تجربه کنند.

همچنین در بخش دیگری از گزارش جدید اعلام شده که این کنسول، از تمامی موتور‌های بازیسازی به‌روز پشتیبانی می‌کند. از جمله موتور Unreal 4 که از آن برای ساخت بازی‌های بزرگ استفاده می‌شود و موتور Unity که برای ساخت بازی‌های مستقل از آن استفاده می‌شود. همچنین اطلاعاتی هم از ابعاد این کنسول فاش شده است؛ بر این اساس، نینتندو NX کمی ضخامت بیشتری نسبت به 3DS دارد و ضخامت آن ۲۵ میلی‌متر است. همچنین عرض این کنسول ۲۸۱ میلی‌متر و ارتفاع آن هم ۹۲ میلی‌متر است. البته این در حالی است که کنترلر‌های کنسول به آن متصل باشند. کنترلر‌ها همان ارتفاع و ضخامت کنسول را دارند و عرضه هریک از آن‌ها هم ۳۸ میلی‌متر است. پس در نتیجه عرض خود کنسول بدون احتساب کنترلر‌ها، ۲۰۵ میلی‌متر می‌شود.

به هر حال باید در نظر داشت که تمامی این اخبار، در حد شایعه هستند و تا زمانی که نینتندو رسما از کنسول جدید خود رونمایی نکرده، نمی‌توان چیزی در مورد آن گفت.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده