نویسنده: معین کلهری
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

برخی از ممنوعیت های بازی موبایل Pokemon Go برداشته می‌شوند

سازنده بازی پوکمون گو، نیانتیک لبز، در حال برداشتن برخی ممنوعیت‌هایی است که اشتباهاً در چند هفته پیش رخ داده است. کمپانی یادشده، این موضوع را از طریقی پستی در وبلاگ بازی اعلام کرد. با زومجی برای جزئیات خبر همراه باشید.

در چند هفته اخیر، کمپانی نیانتیک لبز با مشکلات زیادی از جانب بازیکنان و استفاده از برنامه‌های شخص ثالث روبرو بوده و به‌نظر می‌رسد که این موانع، حسابی جان هانکه و تیمش را عاجز کرده‌اند. چراکه با استناد به صحبت‌های او، چنین اشخاصی دیگر نمی‌توانند به پیدا کردن پوکمون‌ها را در Pokemon Go مشغول شوند! وی اخیراً پیرامون ممنوعیت‌های برخی از گیمرهایی صحبت کرده که به‌طور اشتباه؛ دچار مشکلاتی برای ورود به بازی شده‌اند.

تعدادی از بازیکنان احتمالاً متوجه نیستند که برخی از نرم‌افزارهای کمکی، کارهای اضافه‌تری نسبت به فقط نشان دادن پوکمون‌ها می‌کنند. هر کاربر می‌تواند به‌مانند یک ابزار جمع‌آوری عمل کند. جمع‌آوری نامرئی و هدایت داده‌ها به‌سمت سازنده برنامه، بدون اطلاع کاربر. این برنامه‌ها تاثیرات مشابهی به حمله‌های DDos به سرورهای ما دارند. به همین خاطر، ما مجبور شدیم که برخی از حساب های در ارتباط با نرم‌افزارهای کمکی را از دسترس خارج کنیم. همین دلیل باعث شد تا برخی کاربران در مورد علت ممنوعیت آن‌ها سردرگم شوند. درنتیجه، ما با تغیر زیرساخت، الان قادر هستیم تا آن اکانت‌ها را به حالت اولیه در بیاوریم.

البته هانکه تاکید کرد تا زمانی که از نرم‌افزارهای کمکی که باعث آسیب دیدن به دیتا و نقض شرایط استفاده از خدمات استفاده شود، امکان بن شدن اکانت‌ها  وجود دارد. وی گفت:

ما به کارمان ادامه می‌دهیم تا از بدون‌مشکل بودن بازی و سرورها با بلاک کردن دسترسی‌های غیرمجاز و شناسایی نشده، اطمینان حاصل کنیم. درعین حال هم اکانت‌های کاربران خاطی مسدود می‌شود. حساب‌های کاربری‌ای که به منظور تخریب داده‌ها فعالیت می‌کردند، آن‌بن نخواهند شد. اکانت‌هایی که از برنامه ها و وب‌سایت‌ها برای گرفتن پوکمون‌ها، نبرد و برداشت آیتم در Pokestops استفاده می‌کردند هم آن‌بن نمی‌شوند. اولویت اصلی ما، خلق کردن یک تجربه منصفانه، سرگرم کننده و قانونی برای تمامی بازیکنان است. کسانی هم که سعی دارند از طریق تقلب زودتر بازی Pokemon Go را پیش ببرند، برای همیشه بن خواهد شد.

پیش‌تر،‌ استودیوی نیاتنیک لبز (Niantic Labs) از سیستمی تحت‌ِنام Soft Ban استفاده می‌کرد. این قاعده به گیمرها اجازه می‌داد که همچنان از اکانت خودشان استفاده کنند، اما تا زمانی که تعیین می‌شد؛ نمی‌توانستند به‌استفاده از پوکمون گو بپردازند.

شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده