ساخت Halo Online بازی رایگان انحصاری در روسیه متوقف شد
طبق برنامهریزیها قرار بود که Halo Online، یک بازی رایگان (Free-to-Play) از سری Halo، در سال جاری عرضه شود اما بر اساس نوشتهی یکی از اعضای تیم سازنده تأخیرهای متعدد از سوی مایکروسافت منجر به متوقف شدن این پروژه شده است. یکی از سازندگان Halo Online با نام کاربری Fogeyman در صفحهی مخصوص بازی در سایت VK نوشته است:
در طول شش ماه گذشته، همکاران ما در مایکروسافت موفق نشدند در مورد آیندهی این پروژه تصمیمی بگیرند. اکنون ما تنها یک مسأله را میدانیم، بازی با شکل کنونیاش منتشر نخواهد شد.
سخنگوی مایکروسافت در این خصوص به وب سایت پالیگان گفته است:
بتای Halo Online فرصتی عالی را برای ما مهیا ساخت تا چگونگی ارائهی تجربهای عالی از سری Halo برای پیسی گیمرها را بیاموزیم. ما اخیراً بتای بسته را به اتمام رساندیم و از تمام گیمرهای روسی شرکت کننده سپاسگذاریم. نگاه ما به آینده است تا نکاتی را که از بتا آموختیم برای دیگر بازیهای آیندهی سری Halo روی پیسی اعمال کنیم.
در نتیجه این تغییرات، کانال اجتماعی Halo Online بسته خواهد شد و گیمرها نهایتاً تا ۳۰ آگوست فرصت دارند تا پاداشهای درون بازی خودشان را مصرف کنند. در نهایت این پایان راه این بازی تیراندازی چند نفره پس از یک وقفهی طولانی مدت خواهد بود، آن هم پس از برگزاری دو دورهی آلفا و بتای آزمایشی.
استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries)، توسعه دهندهی اصلی سری Halo، در ابتدای سال گذشته پروژهی Halo Online را معرفی و بتای بستهی آن را نیز در ماه آپریل عرضه کرد. این بازی عناصر زیادی را از Halo 3 به عاریه گرفته بود، از جمله موتور بازی که سازندگان آن را برای یک تجربه صرفاً چند نفره مخصوص پیسی دوباره برنامهریزی کردند.
اگر چه این بازی صرفاً برای مخاطبان روسی در نظر گرفته شده بود، برخی از گیمرهای آمریکایی راهی را برای ورود به بازی پیدا کردند. هرچند مایکروسافت این گیمرهای غیر مجاز را از جمله برخی از مادسازهایی که تلاش داشتند Halo Online را در اختیار افراد بیشتری قرار دهند، در ابتدای مراحل آزمایشی اخراج کرد.