یوبیسافت سرورهای Ghost Recon Phantoms و The Mighty Quest for Epic Loot را غیرفعال میکند
بازی آنلاین Ghost Recon Phantoms که توسط یوبیسافت در سال ۲۰۱۲ برای پیسی عرضه شد به روزهای پایانی خود نزدیک میشود؛ چرا که کمپانی فرانسوی امروز اعلام کرده که سرورهای این بازی در تاریخ ۱ دسامبر (۱۱ آذر) خاموش خواهند شد. استودیو سنگاپور یوبیسافت، سازنده بازی، ضمن اعلام این خبر با انتشار بیانیهای در سایت خود از تمامی افرادی که طی این سالها از بازی حمایت کردهاند تشکر کرد. همچنین مشخص شد که بازی تا تاریخ ۱۱ آذر قابلبازی خواهد بود. ولی فروشگاه داخل بازی غیرفعال شده و دیگر امکان خرید آیتمهای جدید از آن وجود ندارد.
سازندگان همچنین ضمن ابراز تاسف اعلام کردند که قرار نیست پول افرادی را که آیتمهای درون بازی را اخیرا خریداری کردهاند، پس بدهند. همچنین قرار است Phantomهای خریداری شده در این بازی در بازی دیگری از یوبیسافت قابل استفاده باشد.
همچنین پس از اعلام این خبر، کمپانی یوبیسافت هم اعلام کرد که غیرفعال شدن بازی باعث نخواهد شد تا اعضای استودیو سنگاپور اخراج شوند و این افراد در حال حاضر روی یک پروژه دیگر کار میکنند. دلیل اصلی غیرفعال شدن این بازی، تعداد کم کاربران آن عنوان شده است. سازنده بازی در این مورد گفت:
متاسفانه Ghost Recon Phantoms هرگز نتوانست به آن تعدادی که انتظار داشتیم کاربر جذب کند. اتخاذ چنین تصمیمی برای ما ساده نبود و ما دوست داشتیم روشهای دیگر را هم برای جذب کاربران بیشتر امتحان کنیم. ولی در نهایت تصمیم گرفتیم که سرورهای این بازی را خاموش کنیم.
استودیو سنگاپور یوبیسافت چندی پیش اعلام کرد که در حال کار روی یک بازی بزرگ برای کنسولها و پیسی است. البته آنها اعلام کردند که این بازی Ghost Recon Phantoms 2 نخواهد بود و اینکه هدف اصلی آنها، توسعه بازی برای تمامی پلتفرمها است:
هدف ما این است که بازیهایمان را برای تمامی کاربران به بهترین شکل ممکن عرضه کنیم و در این بین مهم نیست که شما از چه پلتفرمی استفاده میکنید. پیسی و کنسولها برای ما از اهمیت یکسانی برخوردار هستند.
Ghost Recon Phantoms تنها بازیای نیست که یوبیسافت قصد دارد آن را برای همیشه غیرفعال کند و این کمپانی امروز اعلام کرد که بازی رایگان The Mighty Quest for Epic Loot هم به زودی برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد. سرورهای این بازی در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) غیرفعال میشوند. یوبیسافت دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را ضعف بازی در جذب مخاطب عنوان کرده است.