کارگردان هنری بازی Dead Space به استودیو سازنده Tomb Raider پیوست
استخدام یان میلهام توسط کریستال داینامیکز به این معنی خواهد بود در آیندهی نسخههای بیشتر از سری محبوب Tomb Raider خواهیم دید. میلهام نزدیک به دو دهه است که در صنعت بازیهای رایانهای مشغول است و بیشتر به خاطر فعالیتهایش در الکترونیک آرتز شناخته میشود. او در استودیوی ویسرال گیمز، کارگردان هنری مجموعهی Dead Space بود و اخیراً نیز روی بازی Battlefield Hardline و یک بازی جنگ ستارگان در که ویسرال گیمز ساخته میشود کار کرده است.
اسکات آموس رئیس استودیوی کریستال داینامیکز در بیانیهای اعلام کرده است:
یان یکی از آن کارکشتههای نادری است که خلاقیت، هنرمندی و علاقه را به طرز فوقالعادهای ترکیب میکند و به بازی تبدیل میکند. ما بسیار هیجانزدهایم که یان را به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار به استودیو آوردهایم. رفتار، استعداد و الهامات او برای ساخت تجربههای عالی بازی کاملاً در راستای سیاستهای کریستال داینامیکز است.
میلهام در این باره میگوید او همیشه از بازیهای ماجراجویی مثل Tomb Raider لذت میبرده و وقتی این موقعیت شغلی را دیده، به گفتهی خودش باید به سرعت آن را قبول میکرده است. او در بیانیهی خودش گفته است:
اینجا خانهی لارا کرافت است، کسی که یک اسطوره در بازیهای اکشن ماجراجویی به شمار میرود و یکی از ستونهای این صنعت است. من همیشه کارهای کریستال داینامیکز را تحسین میکردهام، چرا که آنها روایت عالی داستان و ظاهر هنری بازی را با سیستمهای عمیق گیمپلی و انتخابهای بازیکن همراه میکنند. من از مسیری که استودیو در پیش گرفته بسیار هیجانزدهام و مشتاقم که بخشی از آن باشم.
هنوز رسماً نسخهی جدیدی از سری Tomb Raider معرفی نشده اما شرکت اسکوئر انیکس، ناشر این بازی صراحتاً اعلام کرده داستانی که از بازسازی Tomb Raider در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و با Rise of the Tomb Raider در سال گذشته ادامه پیدا کرد، منجر به ساخت قسمت سوم در این سری جدید خواهد شد. نسخهی پلیاستیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider با محتوای جدید و پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن VR ماه دیگر برای این پلتفرم عرضه خواهد شد.