// چهار شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

بازی مبتنی بر وب Mr. Robot منتشر شد

روز گذشته بازی ویدیویی مبتنی بر وب سریال تلویزیونی «مستر روبات» Mr. Robot، محصول کمپانی یونیورسال و شبکه یواس‌ای (USA) منتشر شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

سریال تلویزیونی «مستر روبات» حول محور گروهی از هکرها است که در راه آزاد کردن مردم از بند فشارهای مالی و سیاسی کمپانی ای کورپ (E Corp) اقدام به هک سرورهای این کمپانی می‌کنند، اما از آینده اعمال خود که با آنچه در سر می‌پرورانند، مغایرت دارد بی‌اطلاع هستند. اعضای این گروه را افرادی تشکیل می‌دهند که هریک به نوعی به واسطه این سیستم سرمایه‌داری صدمه دیده‌اند. در راس آن‌ها «الیوت الدرسون» قرار دارد که از افسردگی و اضطراب اجتماعی رنج می‌برد. این سریال توانسته است نظر مثبت مخاطبین و منتقدین را بدست آورده و جوایز بهترین بازیگر مکمل و بهترین بازیگر سریال درام را از جشنواره منتخب منتقدین و گلدن گلاب دریافت کند. حال شبکه یواس‌ای اقدام به انتشار یک بازی ۱۶ بیتی مرتبط با این سریال کرده است.

بازی ویدیویی Understanding the Endgame که به اختصار Endgame خوانده می‌شود، دارای شش مرحله مختلف بوده که هریک از آن مربوط به بخشی از سریال است که مطمئنا طرفداران با آن‌ها آشنا هستند. این مراحل که مهارت و منطق بازیکنان را به چالش می‌کشند، ترکیبی هستند از معما، معادلات و موانع مبتنی بر زمان که بازیکنان برای رسیدن به مرحله بعد باید آن‌ها را کامل کنند. برای مثال مرحله اول بازی Endgame بر روی یک صفحه شطرنج که بینندگان فصل دوم سریال Mr. Robot آن را به یاد می‌آورند، جریان دارد و بازیکنان وظیفه دارند که یک توپ سبز رنگ را پیش از آنکه ناپدید شود از یک سمت صفحه به سمت دیگر انتقال دهند.

اکثر مراحل بازی طراحی بسیار ساده‌ای دارند که یادآور پازل‌ها و معماهایی هستند که بارها در مجلات و قالب‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم. اما بازی Endgame از لحاظ بهره‌گیری از مهم‌ترین جزئیات هر دو فصل سریال Mr. Robot عالی و بدون نقص عمل کرده است. این بازی برای کسانی که همواره قصد داشتند عضویت در گروه fsociety را تجربه کرده و در کنار این گروه هویت واقعی ای‌کورپ را افشا و انقلابی را در کشور آمریکا آغاز کنند، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. بازی Endgame را می‌توانید از اینجا تجربه کنید.

سریال تلویزیونی Mr. Robot که توسط سم اسماعیل خلق شده و رامی ملک (الیوت الدرسون)، کارلی چایکین (دارلین)، پورتیا دوبلدی (انجلا ماس) و کریستین اسلیتر (مستر روبات) به عنوان بازیگر در آن حضور دارند، چهارشنبه شب‌ها ساعت ۲۲ به وقت ایالات متحده آمریکا (پنج‌شنبه ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت ایران) از شبکه یواس‌ای پخش می‌شود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده