نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

نسخه بتای Titanfall 2 برای پی سی عرضه نخواهد شد

استودیو ریسپاون اینترتینمنت اعلام کرد که نسخه بتا بازی Titanfall 2 برای پی‌سی عرضه نخواهد شد. همچنین تاریخ تقریبی عرضه نسخه بتا هم مشخص شده است. با زومجی همراه باشید.

Titanfall 2 یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های امسال است که با فاصله‌ای تقریبا یک هفته‌ای از عرضه Battlefield 1 منتشر می‌شود و قرار است یک تجربه ناب چند‌نفره و تک‌نفره ارائه دهد. حال استودیو Respawn Entertainment، سازنده بازی، اعلام کرده که نسخه بتای بخش چندنفره بازی، فقط در انحصار ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 خواهد بود و دارندگان رایانه‌های شخصی به این نسخه دسترسی نخواهند داشت.

این خبر را وینس زامپلا، مدیر استودیو ریسپاون اعلام کرد و گفت که هدف از عرضه نسخه بتا، تست سرور‌های بازی و عملکرد آن‌ها است. همچنین زامپلا دلیل عدم عرضه نسخه بتا برای پی‌سی را تنوع بالای سخت‌افزاری رایانه‌های شخصی و همچنین بهینه‌کردن بازی برای پی‌سی‌های ضعیف‌تر تا زمان عرضه نهایی اعلام کرده است:

ما هنوز تغییرات زیادی در موتور بازی اعمال می‌کنیم. به همین دلیل هم هنوز بازی ممکن است برای محدوده وسیعی از سخت‌افزار‌های مختلف بهینه نشده باشد. به طور خلاصه، می‌توانم بگویم که ما هنوز آمادگی عرضه بازی روی پی‌سی را نداریم. به‌علاوه بازی هنوز برای پی‌سی‌های ضعیف‌تر هم بهینه نشده است و این مورد هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

البته زامپلا در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که یکی دیگر از دلایل عدم عرضه نسخه بتا برای پی‌سی، جلوگیری از فاش شدن اطلاعات بخش داستای آن است:

معمولا پی‌سی گیمر‌ها افراد کنجکاوی هستند و به بررسی کردن فایل‌های بازی علاقه زیادی نشان می‌دهند. به همین دلیل هم ممکن است عرضه نسخه بتا روی پی‌سی باعث لو رفتن اطلاعاتی از بخش داستانی بازی شود. البته من می‌دانم که عرضه نکردن این نسخه باعث ناراحتی پی‌سی گیمر‌ها خواهد شد، ولی قول می‌دهم که در عوض هنگام عرضه نسخه نهایی بازی شاهد یک تجربه عالی باشیم.

زامپلا در پایان هم طی توییتی دیگر از تاریخ عرضه تقریبی نسخه بتا رونمایی کرد:

پیشنهاد می‌کنم که برای دو آخر هفته آینده برنامه‌ریزی خاصی انجام ندهید تا وقت‌تان [برای تجربه نسخه بتا] خالی باشد!

بازی Titanfall 2 در تاریخ ۷ آبان برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده