نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹

سازندگان Forza Horizon 3 از جدیدترین تکنولوژی ها برای ساخت مناظر بازی استفاده کرده اند

استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) توضیحات بیشتری در خصوص نحوه‌ی ساخته شدن محیط‌های Forza Horizon 3 و تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شده در آن ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

استودیوی پلی‌گراند گیمز با انتخاب استرالیا برای Forza Horizon 3 واقعاً قصد داشته به این مکان بخصوص وفادار باقی بماند و به نظر می‌رسد آنها به لطف استفاده از تکنولوژی‌ خلاقانه و گران قیمت فوتوگرامتری (Photogrammetry) توانسته‌اند به این هدف برسند.

به طور کلی فوتوگرامتری به تیم سازنده اجازه داده است تا مستقیماً از تصاویر و ویدئو‌های با وضوح بالای (HD) ضبط شده، توسط گروهی از بازی‌سازان که به استرالیا فرستاده شده بودند، به عنوان عناصر به کار گرفته شده در بازی استفاده کنند. رالف فولتون، مدیر پلی‌گراند گیمز، گفته است:

آنها در جاده‌ها رانندگی کردند و از تمام نقاط به صورت HD فیلمبرداری کردند و برای تصویر برداری از تمام مناظری که ما برای ساخت بازی نیاز داشتیم توقف کردند: سطوح جاده‌ها، ساختمان‌ها، حصارها، درختان، صخره‌ها و در کل همه چیز. ما از تکنیکی سطح بالا به نام «فوتوگرامتری» استفاده کردیم که به ما اجازه می‌دهد تصاویر با کیفیت بالا از اشیاء را به مدل‌های سه بعدی آماده برای استفاده در بازی‌ تبدیل کنیم. به همین دلیل است که صخره‌ها و تنه‌ی درختان و دیگر اشیاء در بازی ما انقدر واقعی به نظر می‌رسند.

Forza Horizon 3

نکته‌ی جالب این است که همینقدر پشتکار، توجه و تلاش برای ساختن آسمانی باور پذیر از استرالیا نیز صرف شده است:

ما همچنین، با استفاده از یک دوربین 12K HDR دست ساز، یک تکنیک کاملاً جدید را برای تصویربرداری دقیق از آسمان استرالیا استفاده کرده‌ایم. ما تمام تابستان را در زمین‌های آنجا ماندیم و از تمام تغییرات آسمان در آن بازه‌ی زمانی تصویر برداری کردیم. این تصاویر به استودیو باز‌گردانده شدند و از طریق یک فرآیند سفارشی این تصاویر ثبت شده را به سیستم خودمان انتقال دادیم و اینگونه پویاترین آسمانی را که تا کنون در یک بازی دیده شده خلق کردیم.

ما در داخل استودیو نمایشگر‌هایی داریم که در تمام مدت ساخت بازی دائماً ویدئوهای ضبط شده در حال رانندگی از سرتاسر استرالیا را نمایش می‌دهند. اینگونه حتی اعضایی که نتوانسته‌اند استرالیا را از نزدیک ببینند نیز حس می‌کنند کاملاً در دنیایی حضور دارند که مشغول ساختش هستند.

Forza Horizon 3 که با همکاری پلی‌گراند گیمز و ترن 10 (Turn 10) در حال ساخت است در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پی‌سی‌های داری ویندوز 10 عرضه خواهد شد. این بازی همچنین عضوی از برنامه‌ی ایکس‌باکس پلی‌انیور شرکت مایکروسافت (Microsoft) است، بدین معنا که شما می‌توانید با خرید نسخه‌ی دیجیتالی، بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی دیگری این بازی را روی هر دو پلتفرم تجربه کنید.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده