// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

لینک‌های دانلود بازی غیر رسمی Pokémon Uranium حذف شد

طبق اعلام سازندگان بازی غیر رسمی Pokémon Uranium، تمامی لینک‌های دانلود مربوط به این بازی از فضای مجازی حذف شده‌اند. با زومجی همراه باشید.

نه سال پیش دو بازی‌ساز به نام‌های ~JV~ و Twitch پروژه‌ای غیررسمی از مجموعه پوکمون را آغاز کردند که در کنار پایبندی به نسخه‌های کلاسیک این مجموعه، دارای ویژگی‌های جدیدی بوده که لذت بازی را دو چندان می‌کند. اما در حالی که تنها چند روز از انتشار این بازی رایگان گذشته بود، سازندگان آن به دلیل احترام به کمپانی نینتندو تمامی لینک‌های دانلود را حذف کردند.

بازی Pokémon Uranium در منطقه Tandor جریان دارد که دارای بیش از ۱۵۰ پوکمون و یک دسته جدید به نام Nuclear است. بازیکنان در این بازی وظیفه دارند که به منظور شرکت در مسابقات منطقه‌ای «تاندور» هشت Gym Badge را جمع‌آوری کرده و اطلاعات بیش از ۱۹۰ پوکمون مختلف را در Pokédex خود ذخیره کنند. این بازی که دارای چندین شخصیت و کوئست جانبی است، ویژگی‌هایی از جمله PokéPod ،Pokémon Speech Translator و Nuzlocke Mode را برای اولین در مجموعه پوکمون معرفی می‌کند.

در طی سال‌های اخیر بارها مشاهده کردیم که کمپانی‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی اقدام به شکایت برعلیه بازی‌های غیررسمی کرده و مانع از انتشار آن‌ها می‌شوند. پیش از این نسخه بازسازی‌شده بازی Metroid II با نام AM2R منتشر شد که به واسطه قانون کپی رایت هزاره دیجیتال موسوم به DMCA، انتشار آن در فضای مجازی متوقف شد. حال بازی Pokémon Uranium نیز به سرنوشتی مشابه دچار شده و لینک‌های دانلود آن از وب‌سایت این بازی حذف شده‌اند. در متن بیانیه منتشر شده در وب‌سایت Pokémon Uranium چنین آمده است:

پس از اینکه بازی Pokémon Uranium بیش از یک و نیم میلیون بار دانلود شد، از طرف وکلای کمپانی نینتندوی آمریکا چندین درخواستِ حذف بازی برای ما ارسال شد. با این وجود که وکلا شخصا با ما ارتباط برقرار نکردند، اما ما از خواسته آن‌ها آگاهی داریم و به آن احترام می‌گذاریم.

از این رو لینک‌های دانلود رسمی را از وب‌سایت حذف می‌کنیم. ما هیچ ارتباطی با بازیکنان و طرفدارانی که فایل‌های بازی را مجددا آپلود می‌کنند، نداریم و مشروعیت آن‌ها را تایید نمی‌کنیم. توصیه می‌شود که در هنگام دانلود بازی از منابع غیررسمی با احتیاط و محتاطانه عمل کنید.

ما از این میزان اسقبال بسیار خرسند هستیم و از تمامی حمایت‌های بی‌نظیر شما تشکر می‌کنیم. همچنان بروزرسانی‌ها و اخبار مرتبط با بازی Pokémon Uranium از طریق کانال‌های ارتباطی رسمی به سمع و نظر طرفداران خواهد رسید. همچنین می‌توانید در انجمن‌ها و از طریق نرم‌افزار Discord به بحث و به اشتراک‌گذاری محتوا در مورد این بازی بپردازید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده