بروزسانی No Man's Sky با هدف رفع مشکلات اساسی بازی بزودی عرضه خواهد شد
بازی No Man's Sky برای پیسی و پلیاستیشن 4 عرضه شده و مشکلات فنی آن اعتراض کاربران را در پی داشته است. حال شان ماری، سازنده بازی، با انتشار پستی در سایت رسمی بازی، اعلام کرده که Hello Games از مشکلات این بازی آگاه است و بهزودی با عرضه یک بروزرسانی آنها را رفع خواهد کرد. ماری در این مورد اعلام کرد که تعداد بازیکنان و زمانی که آنها در هر بار بازی کردن صرف میکنند، بسیار بیشتر از حد انتظار اولیه سازندگان است و همین مساله هم باعث بروز یک سری مشکلات در سرور بازی شده که منجر به کرش کردن بازی یا قطع ارتباط میشوند.
ماری تاکید کرده که بازی No Man's Sky توسط یک تیم کوچک ساخته شده و این تیم در حال حاضر در تلاش است تا بتواند پاسخگوی درخواستهای فراتر از انتظار گیمرها باشد. ماری همچنین اعلام کرد که «از تمامی افرادی که به دلیل مشکلات بازی نتوانستهاند لذت کافی را از آن ببرند، عذرخواهی میکند».
بهمنظور رفع این مشکلات، استودیو هلو گیمز یک تیم تضمین کیفیت (Quality Assurance) استخدام کرده است. نکته جالب در این مورد این است که تعداد اعضای این تیم، بیشتر از تیم سازندگان بازی در هلو گیمز است. همچنین این تیم به صورت مجزا از تیم تضمین کیفیت بازی در کمپانی سونی، ناشر No Man's Sky، فعالیت خواهد کرد.
ماری همچنین ضمن تایید اینکه بهزودی شاهد عرضه یک بروزرسانی برای رفع مشکلات بازی خواهیم بود، اعلام کرد که یک سیستم تیکتمحور (که در آن کاربران با مراجعه به سایت تیکت دریافت میکنند و میتوانند با کارشناسان ارتباط داشته باشند) برای رفع مشکلات بازی از روز دوشنبه هفته جاری راهاندازی خواهد شد. کارگردان بازی همچنین یکسری راهحل هم برای برخی از مشکلات بازی ارائه کرده است:
- اگر حس میکنید که در بازی گیر افتادهاید یا نمیتوانید به سفینه خود برسید، بدانید که شما میتوانید هنگامی که روی سطح کوه یا تپه حرمیکنید به صورت نامحدود از جتپک استفاده کنید.
- اگر اشتباهی کردهاید که راهی برای جبرانش ندارید، میتوانید از منوی Option به دو فایل ذخیره قبلی خودتان دسترسی داشته باشید.
- اگر سفینهتان را در جایی گم کردهاید یا امکان دسترسی به آن را ندارید، میتوانید با استفاده از محلهای فرود (Landing Pads) یا برجهای دیدهبانی آن را به محل فعلی خودتان احضار کنید.
ماری در بخش پایانی صحبتهای خود هم به این مشکل که برخی کاربران نمیتوانند جایزه پیشخرید خودشان را (که یک سفینه است) دریافت کنند اشاره کرد و گفت:
البته بخشی از این مشکل به خود کاربران مربوط میشود که کد مربوطه را به صورت درست در فروشگاه پلیاستیشن یا قسمت Option بازی وارد نکردهاند. همچنین برخی از گیمرها هم این سفینه را دریافت کردهاند ولی اسم آن در بازی به صورت اشتباه نمایش داده میشود. به این صورت که در نسخههای اروپایی سفینه The Alpha Vector با نام Domanish S84 در بازی نمایش داده میشود و در نسخه آمریکایی هم سفینه Rezosu AZ65 با نام Final Shadow XIV به بازی اضافه شده است. البته برخی هم گزارش دادهاند که این سفینه باعث میشود تا آنها نتوانند بازی را ادامه بدهند و گیر بیافتند. ۱۰۷ نفر از ۱۳۵ نفری که چنین مشکلی را گزارش کردهاند توانستهاند بازی را ادامه بدهند. چرا که بازی تشخیص میدهد که آنها به هایپر درایو نیاز دارند و به طور خودکار آنها را به یک NPC هدایت میکند که هایپردرایو دارد.
آیا شما موفق به تجربه No Man's Sky شدهاید؟ نظر شما در مورد مشکلات این بازی چیست؟