سازنده ریمیک Metroid 2: لطفا نینتندو را سرزنش نکنید
گواستی بسیار صبور است. طی ده سال گذشته تنها دو مسأله باعث شدهاند تا وی نسبت به ساخت AM2R اشتیاق داشته باشد، عشق او به مبارزات Metroidهای قدیمی و علاقهی او به بازیسازی. او در حالی که میدانست حتی یک سکه هم از بابت ساخت این بازی نصیبش نخواهد شد، هرگز کنار نکشید. تشویق شدن او از سمت دیگر طرفداران Metroid نیز بیتأثیر نبوده است. AM2R ساخته شده بود تا خلأ بوجود آمده در اثر عدم عرضهی یک بازی Metroid دو بعدی رسمی از سوی نینتندو را پر کند و در این میان گروههای معدودی وجود دارند که دلگرم کنندهتر از برخی طرفداران بازیهای رایانهای به نظر میرسند.
AM2R به خوبی این خلأ را پر کرده بود. این بازی حتی نسبت به بازسازی Metroid Zero Mission از Metroid 1 هم کار قابل توجهتری انجام داده است و میتوان گفت که بهترین باس فایتهای تاریخ یک بازی دو بعدی Metroid را دارد.
هنگامی که نینتندو تصمیم گرفت سرورهای AM2R را به «استناد مغایرت با قانون کپی-رایت» ببندد، ناراحت شدن طرفداران قابل درک بود. برخی از طرفداران عقیده دارند تمایل نینتندو به ساخت بازیهای جدید از سری Metroid باعث شده است تا آنها جلوی عرضه AM2R را که به طور رایگان توسط طرفداران ساخته شده بگیرند. اما نگاه DoctorM64 طوری دیگر است. او در بلاگ رسمی بازی به طرفداران گفته است:
لطفاً به خاطر این ماجراها از نینتندو متنفر نشوید. این وظیفهی قانونی آنها است که از بازی خودشان محافظت کنند. به جای فرستادن نامههای اعتراضی، بازی اصلی Metroid 2 را از خریداری کنید تا به آنها نشان دهید که مردم هنوز هم خواهان بازیهای پلتفرمر ماجراجویی دو بعدی هستند.
این صحبتها نشان میدهند که DoctorM64 انسان خوبی است، اما نظر شما در خصوص عملکرد نینتندو در این ماجرا چیست؟