نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

آداپتور کینکت ۱۷ شهریور برای ایکس باکس وان S و ویندوز 10 عرضه می‌شود

تاریخ عرضه‌ی آداپتور کینکت (Kinect) برای کنسول ایکس‌باکس وان S و ویندوز 10 مشخص شده و این مبدل قرار است در نیمه‌ی شهریور برای این دو پلتفرم عرضه شود. با زومجی همراه باشید.

کنسول ایکس‌باکس وان S، نسخه‌ی اسلیم و جدید ایکس‌باکس وان، به درگاه کینکت مجهز نیست و در نتیجه برای متصل کردن این حسگر حرکتی به آن باید از یک آداپتور ویژه استفاده کرد. پیش‌تر قیمت این آداپتور مشخص شده بود و اکنون فروشگاه آمازون زمان آغاز فروش آن را هم اعلام کرده است.

وب‌سایت آمازون مبدل کینکت را با قیمت ۳۹/۹۹ دلار در فهرست کالاهای‌اش قرار داده و ۷ سپتامبر (۱۷ شهریورماه) را هم به‌عنوان زمان عرضه‌ی آن اعلام کرده است. در این میان، باندلی ۴۸۹ دلاری هم در این فروشگاه به چشم می‌خورد که ایکس‌باکس وان S و مبدل نام‌برده را به‌همراه یک کنترلر اضافی به دست خریداران می‌رساند که البته خود کینکت در این بسته جایی ندارد. مبدل فوق را می‌توان علاوه بر کنسول، از طریق درگاه USB 3.0 به رایانه متصل کرد و به لطف آن، کینکت ایکس‌باکس وان را در سیستم‌عامل ویندوز 10 به کار گرفت.

نسخه‌ی جدید حسگر کینکت در ابتدا به صورت اجباری همراه ایکس‌باکس وان به فروش می‌رسید. اما مایکروسافت مدتی بعد تصمیم گرفت تا نسخه‌ی بدون کینکت کنسول‌اش را هم روانه‌ی بازار کند؛ اقدامی که باعث شد کنسول با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان برسد و توان رقابتی آن در برابر پلی‌استیشن 4 افزایش پیدا کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده