احتمالا بازی Rime از انحصار پلی استیشن 4 خارج می شود
از زمان معرفی بازی Rime در نمایشگاه گیمزکام سال ۲۰۱۳ زمان زیادی میگذرد و در مقاطعی تصور میشد که ساخت آن متوقف شده است. پنج ماه پیش استودیو تکیلا ورکس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که این استودیو حقوق مادی و معنوی Rime را از سرگرمیهای رایانهای سونی خریداری کرده و روند ساخت همچنان ادامه دارد. حال این استودیو خبر از انتشار این بازی در سال ۲۰۱۷ توسط دو کمپانی گری باکس (Grey Box) و سیکس فوت (Six Foot) داد.
این خبر در حالی که به علاقهمندان از بابت ادامه روند ساخت بازی Rime و عرضه این بازی اطمینان داده است، باعث شده که شک و تردیدهایی مبنی بر عدم عرضه بازی به صورت انحصاری پلتفرم پلیاستیشن 4 بوجود بیاید. استودیو تکیلا ورکس اعلام کرده است که جزئیات بیشتری از گیمپلی بازی Rime و «پلتفرم مقصد» را در سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد داد. به دلیل عرضه در سال آینده احتمال انتشار بازی به صورت انحصاری پلتفرم پلیاستیشن 4 وجود دارد، اما با استناد به ترکیب «پلتفرم مقصد» میتوان انتظار داشت که Rime دارای نسخههای سازگار با پلتفرمهایی جز پلیاستیشن 4 باشد.
بازی سوم شخص ماجراجویی Rime که از سبک هنری سل شید استفاده میکند و بیشباهت به ساختههای استودیو تیم ایکو (Team Ico) و بازی Journey نیست، داستان پسری را روایت میکند که باید از یک جزیره ناشناخته فرار کرد. بازی Rime جهان آزاد بوده و علاوه بر بهرهگیری از عناصر محیطی در طراحی پازلها و روایت داستان بدون استفاده از کلمات، دارای چرخه روز و شب است که در کنار تاثیرگذاری بر جلوههای بصری بر روی گیمپلی نیز تاثیرگذار است. پیش از آنکه سرگرمیهای رایانهای سونی در ساخت بازی Rime با استودیو تکیلا ورکس همکاری کند، این بازی قرار بود به عنوان بازی انحصاری ایکسباکس لایو آرکید و احتمالا ویندوز 8 عرضه شود که کمپانی مایکروسافت به دلیل سیاستهای خود مبنی بر تمرکز بر روی بخش چندنفره و بازیهای گروهی ایکسباکس لایو آرکید همکاری خود با استودیو تکیلا ورکس را قطع کرد.