نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۸

نسخه پلی استیشن نئو No Man's Sky ممکن است با نسخه فعلی تفاوت های بنیادی داشته باشد

شان موری، مدیر استودیوی هلو گیمز (Hello Games)، در مصاحبه‌ای جدید گفته است در صورت ساخته شدن No Man's Sky برای پلی‌استیشن نئو می‌توان انتظار مشاهده‌ی تغییرات بنیادی در بازی را داشت. با زومجی همراه باشید.

No Man's Sky همین الان هم یک بازی جاه طلبانه است، اما اگر این بازی روی کنسول قوی‌تر پلی‌استیشن نئو اجرا می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ شان موری به وب سایت دیلی استار (Daily Star) گفته است که ساختن No Man's Sky روی یک سخت افزار قوی‌تر می‌توانست «به طور بنیادی تجربه‌ی بازی را تغییر دهد.» موری در این مصاحبه توضیح داده است که چرا No Man's Sky به طور منحصربه‌فردی از عرضه روی یک چنین کنسولی بهره خواهد برد. وی گفته است:

اگر شما بازی دیگری را در نظر بگیرید که سازندگانش تصمیم گرفته‌اند یک نسخه‌ی ریمستر از آن را بسازند، کاری که انجام خواهند داد بالاتر بردن رزولوشن بافت‌ها و مسائلی از این دست است. این تغییرات به خاطر این است که اساساً پایه هندسی، شکل پایه‌ی دنیای بازی و روش بازی کردن کاملاً غیر قابل تغییر است. صدها نفر با صرف هزاران ساعت کار برای خلق منظره‌ای که شما می‌بینید زمان صرف کرده‌اند.

وی در ادامه گفت:

اما بازی ما بر اساس قوانین ریاضی تولید شده است. پس بنابراین یک سخت افزار قوی‌تر تنها به معنی بافت‌های بهتر یا نرخ فریم بالاتر نیست. این بدان معناست که ما می‌توانیم به طور بنیادی تجربه‌ی شما از بازی را تغییر دهیم.

موری در ادامه گفت که هلو گیمز از طریق عرضه آپدیت برای بازی قادر است «بخش‌های بزرگی» از No Man's Sky را تغییر دهد. او گفته است:

بازی No Man

با یک سخت افزار قوی‌تر ما می‌توانیم درختان بیشتری با برگ‌های بیشتر داشته باشیم. این امکان وجود دارد که تراکم دنیاها را افزایش دهیم، دنیاهایی باور‌پذیر‌تر خلق کنیم یا گونه‌ی جدیدی از دنیاها را ایجاد کنیم.

این نکته را به یاد داشته باشید که صحبت‌های موری بر اساس فرضیات است، چرا که هنوز هیچ برنامه‌ای برای ساخت یک نسخه‌ی پر محتواتر از No Man's Sky برای پلی‌استیشن نئو اعلام نشده است. موری پیش از این نیز در خصوص بسط و گسترش دادن No Man's Sky از طریق بروزرسانی‌ها صحبت کرده بود. او پیش از این در یک پست در وبلاگ بازی گفته بود «اگر که شما امیدوارید حالت‌هایی مانند پلیر علیه پلیر (PvP) یا ساخت شهرها، هدایت کشتی‌های فضایی باری، ایجاد تمدن‌ها را در بازی مشاهده کنید بهتر است بدانید No Man's Sky در مورد این مسائل نیست. اما با گذشت زمان ممکن است یکسری از این قابلیت‌ها با بازی اضافه شوند.»

دو تا از این حالت‌ها، هدایت کشتی‌ها و ساخت پایگاه‌ها، در حال ساخت هستند. رونمایی اخیر هلو گیمز از بروزرسانی روز اول بازی نشان داد که یکسری از این ویژگی‌ها و برخی بهبودهای گرافیکی به زودی به بازی اضافه خواهند شد. کنسول پلی‌استیشن نئو نسخه‌ی قوی‌تر پلی‌استیشن 4 عادی است.

وجود پلی‌استیشن نئو در ماه ژوئن از طرف شرکت سونی (Sony) تأیید شد و امکان دارد که در «جلسه‌ی پلی‌استیشن» که ماه آینده برگزار می‌شود اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده