بازی No Man's Sky سرورهای جداگانهای برای پی سی و پلی استیشن 4 دارد
سرانجام بازی No Man's Sky منتشر شد و اکنون میتوان آن را روی پلیاستیشن 4 و چند روز بعد هم روی سیستمعامل ویندوز تجربه کرد. اما اگر انتظار دارید که هر دو نسخهی کنسولی و پیسی بازی یک دنیای مشترک را به تصویر بکشند، باید بگوییم که اینطور نیست.
شان ماری، بنیانگذار استودیو هلو گیمز (سازندهی No Man's Sky)، بهتازگی طی یک برنامهی پرسش و پاسخ در وبسایت ردیت (Reddit) به سؤالات مطرحشده دربارهی بازی No Man's Sky پاسخ داد. در این میان، کاربری از وی پرسید که آیا دنیاهای دو نسخهی پلیاستیشن 4 و پیسی بازی با یکدیگر ارتباط خواهند داشت که با پاسخ منفی او روبهرو شد. ماری در اینباره نوشت:
بازیکنان پلیاستیشن 4 و پیسی [بسته به پلتفرمشان، یکی] از دو سرور مختلف [و مجزا] را استفاده میکنند. ما میخواهیم ببینیم چهکسانی جالبترین [و کودکانهترین] اسامی را برای [سیارهها و موجودات درون بازی] انتخاب میکنند… بازی را شروع کنید!
بازیکنان No Man's Sky میتوانند در این بازی پس از روبهرو شدن با سیارهها و موجودات جدید، آنها را نامگذاری کنند. درواقع منظور بنیانگذار هلو گیمز این است که قرار نیست کاربران یکی از دو پلتفرم بازی با موجوداتی روبهرو شوند که توسط کاربران پلتفرم دیگر نامگذاری شدهاند و به این شکل در این روند تداخل ایجاد کنند. البته جدا بودن سرورهای پیسی و کنسول میتواند برای بعضی از طرفداران No Man's Sky ناامیدکننده باشد؛ اما از طرفی دیدن سلیقههای متفاوت کاربران کنسول و پیسی در نامگذاری، میتواند در نوع خودش جالب باشد.
بازی No Man's Sky امروز (۱۹ مرداد) برای پلیاستیشن 4 منتشر شده و در روز جمعه ۲۲ مرداد هم به رایانههای شخصی ویندوزی راه پیدا میکند.