نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

بتسدا: عرضه بازی برای نینتندو NX را حتما بررسی خواهیم کرد

پیت هاینز، مدیر مالی بتسدا اخیرا اعلام کرده که در صورتی که عرضه بازی‌ها برای نینتندو NX منطقی باشد، Bethesad قطعا این کار را انجام خواهد داد. با زومجی همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که کنسول Wii U از آن رنج می‌برد، عدم پشتیبانی استودیو‌های Third Party از آن بود. نینتندو به خوبی می‌داند که اگر کنسول بعدی‌اش یعنی نینتندو NX هم چنین شرایطی داشته باشد، قطعا با شکست روبرو خواهد شد. با این حال طی چند وقت اخیر کمپانی‌های بازیسازی زیادی حمایت خود را از این کنسول اعلام کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برادران وارنر، یوبیسافت و تیک-تو اشاره کرد.

حال کمپانی بتسدا، سازنده بازی‌های مثل سری The Elder Scrolls و Fallout، در مورد پشتیبانی از این کنسول توضیحاتی ارائه کرده است. پیت هاینز، مدیر مالی این کمپانی، در مصاحبه با سایت فایندر ضمن رعایت جانب احتیاط گفت:

ما همواره با نینتندو در ارتباط هستیم و آن‌ها معمولا اطلاعات خوبی را از محصولات‌شان به ما ارائه می‌کنند. ما قطعا عرضه بازی روی نینتندو NX را بررسی خواهیم کرد و هدف کلی ما این است که بازی‌هایمان را روی تمامی پلتفرم‌هایی که قادر به اجرای آن‌ها هستند، عرضه کنیم. پس اگر نینتندو NX از حیث فنی چنین توانایی داشته باشد، دلیلی ندارد که بازی را برای این کنسول عرضه نکنیم.

با این حال هنوز برای اظهار‌نظر دقیق در این مورد خیلی زود است و نمی‌توانیم به جرات بگوییم که بازی‌ها برای NX عرضه خواهند شد یا خیر. این دقیقا شبیه به سیاست ما در قابل بازی‌های موبایل است که سعی می‌کنیم بازی‌هایی مناسب این پلتفرم عرضه کنیم.

بتسدا هیچ یک از بازی‌هایش را روی Wii U عرضه نکرد و هاینز طی مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که نینتندو مشخصات فنی این کنسول را در زمان مناسب با استودیو‌های Third Party به اشتراک نگذاشته و به همین دلیل هم امکان ساخت بازی برای آن فراهم نشده است. ولی مدیر مالی بتسدا در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده که نینتندو آن‌ها را در جریان فرآیند ساخت NX قرار داده است و می‌توان پیش‌بینی کرد که بتسدا از این کنسول حمایت خواهد کرد.

نینتندو ان‌ایکس ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) وارد بازار خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده