کارگردان بازی No Man’s Sky از مراحل ساخت و جنبه های مختلف بازی می گوید
پنج سال پیش بود که شان موری اولین خط از کد بازی No Man's Sky را نوشت و قدم در راه ساخت بازی گذاشت که پیش از این نمونه آن مشاهده نشده است. وسعت این بازی به حدی است که کاوش تمامی ۱۸ کوینتیلیون (۱۰۱۹ × ۱٫۸) سیاره آن که دارای حیات وحش و گیاهی خاص خود هستند، پنج میلیارد سال به طول میانجامد. از زمان آغاز به ساخت بازی No Man's Sky «تغییرات زیادی در این بازی اعمال شده است»، حال شان موری در پستی در وبسایت رسمی بازی علاوه بر انتشار تصاویری از مراحل اولیه ساخت این بازی اعلام کرده است که استودیو هلو گیمز به هدف خود که همانا فراهم کردن امکان کاوش بازیکن در سیارههای مختلف و القای حس اکتشاف بوده، رسیده است.
یکی از عناصر خیرهکننده بازی No Man's Sky، گرافیک هنری زیبا و جلوههای بصری فوقالعاده است که در کنار تنوع بخشیدن به سیارههای این بازی، کاوش را به امری لذتبخش تبدیل میکند. با مقایسه تصاویری که شان موری از روزهای ابتدایی ساخت منتشر کرده و گرافیک حال حاضر این بازی، تغییرات شگرفی را که استودیو هلو گیمز بوجود آورده مشاهده خواهید کرد. تصاویر مراحل اولیه No Man's Sky را در زیر مشاهده میکنید:
شان موری در ادامه صحبتهایش میگوید که اهداف استودیو هلو گیمز در جلوههای بصری و گیمپلی بازی No Man’s Sky کاملا محقق شدهاند و این استودیو به خواسته خود رسیده است. اما به واسطه خبرها و نمایشهای متعدد بازی برای بسیاری از طرفداران سوالات و ابهاماتی ایجاد شده که وی به آنها پاسخ میدهد. در ابتدای امر شان موری به این حقیقت اشاره میکند که بازی No Man’s Sky به منظور فراهم کردن فرصتهای مختلفی اعم از کاوش جهانی که به مرور زمان بوجود آمده و دارای حیات خاص خود بوده، داد و ستد با دیگر شخصیتها، حضور در نبردهای زمینی و هوایی با روباتها و دیگر موجودات و به چالش کشیدن توانایی بازیکنان در خلق آیتمهای جدیدی که باعث زنده ماندن آنها در جهان سرشار از تهدید بازی No Man’s Sky میشود. طراحی شده است و در این بازی امکان کشتن دیگر بازیکنان، ساخت شهرها یا تمدنها وجود ندارد. با این حال استودیو هلو گیمز قصد دارد در بروزرسانیهای آتی ویژگیهایی از جمله ساخت پایگاه و هدایت سفینههای باری را به بازی اضافه کند.
بازی No Man's Sky امروز و فردا به ترتیب در آمریکای شمالی و اروپا بر روی پلتفرم پلیاستیشن 4 عرضه شده و نسخه رایانههای شخصی با تاخیری کوتاه در ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) در دسترس علاقهمندان در سراسر جهان عرضه قرار خواهد گرفت.