پشتیبانی Tekken 7 از قابلیت بازی بین پلتفرمی به تصمیم سونی بستگی دارد
قابلیت بازی میان پلتفرمی یا Cross-play آرامآرام دارد در دنیای بازی حضور پررنگتری پیدا میکند؛ اما هنوز پُلی میان پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان زده نشده تا کاربران آنها بتوانند صرفنظر از کنسول موردعلاقهیشان، طعم بازی کردن آنلاین را در کنار یکدیگر بچشند. بههرحال، این قابلیتی است که بخشی از طرفداران سونی و مایکروسافت بهشدت انتظارش را میکشند که در این میان، بازیهای مبارزهای، از جمله سری Tekken، جزو بازیهایی هستند که کراس پلی میتواند در آنها واقعا جالب از کار دربیاید.
مایکل مورِی (Michael Murray)، طراح بازی تکن 7، اخیراً در پاسخ به پرسش یکی از طرفداران مجموعه، که در مورد پشتیبانی تکن جدید از بازی بین پلتفرمی مطرح شده بود، گفت که وجود داشتن یا نداشتن این قابلیت در بازی به تصمیم سونی مربوط میشود. موری در توییتر نوشت:
لطفاً [این سؤال را] از سونی بپرسید. مایکروسافت پیش از این، علاقهاش به [بازی] میان پلتفرمی را بهطور عمومی اعلام کرده است.
مسئولین مایکروسافت چند ماه پیش، از آمادگیشان جهت فراهمسازی امکان بازی کردن میان شبکههای ایکسباکس لایو و پلیاستیشن نتورک خبر داده بودند؛ ولی این طرح بهدلیل عدم توافق دو کمپانی تاکنون عملی نشده است.
طراح بازی Tekken 7 طی توییتهای دیگری دربارهی اینکه چرا آیتمهای سفارشیسازی Tekken 5 و Tekken 6 در نسخهی جدید بازی وجود نخواهند داشت هم توضیحاتی داد. وی گفت که علت این امر، بهکارگیری موتور جدید بازیسازی در تکن 7 است که در نتیجهی آن، آیتمها باید از نو طراحی شوند. او نوشت:
میتوان چنین مواردی را در نظر گفت. با این حال، لطفاً درک کنید که اینطور نیست که صرفاً پیوست کردن [آیتمهای قبلی] به بازی جدید [کافی باشد]. [هر آیتم] باید دوباره و از ابتدا برای موتور فعلی ساخته شود و این [فرآیند] به اندازهی ساختن یک آیتم جدید کار میبرد. این را در پاسخ به کسانی میگویم که برایشان این پرسش مطرح شده که چرا ما هرچه را که قبلاً ساختهایم [در بازی جدید] نمیگنجانیم.
بازی Tekken 7 قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی ویندوزی منتشر شود.