نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

دلایل یوبیسافت برای نساختن بازی های واقعیت مجازی بر اساس مجموعه‌های پرطرفدار

شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، اعتقاد دارد که در آینده بازار هدست‌های واقعیت مجازی از جمله پلی‌استیشن VR فراگیر خواهد شد اما با این حال آنها فعلاً قصد ندارند بازی‌هایی مانند Watch Dogs یا Assassin's Creed را برای واقعیت مجازی بسازند. با زومجی همراه باشید.

شرکت یوبیسافت در زمان عرضه بسیاری از فن‌آوری‌های جدید از آنها حمایت کرده است. واقعیت مجازی و بخصوص پلی‌استیشن VR نیز از همان روز اول مورد حمایت یوبیسافت خواهد بود. این ناشر فرانسوی بازی‌هایی نظیر Eagle Flight ،Werewolves Within و Star Trek: Bridge Crew را برای پلی‌استیشن VR و دیگر هدست‌های واقعیت مجازی عرضه خواهد کرد.

آلن کور، رئیس بخش اروپا و خاورمیانه‌ی یوبیسافت، دلیل ساخته نشدن نسخه‌های واقعیت مجازی از سری بازی‌های پر طرفدار، مانند Watch Dogs VR یا Assassin's Creed VR‌ را به جای بازی‌های کاملاً جدیدی که برای واقعیت مجازی در دست ساخت دارند توضیح داده است. کور گفته است :

این کار ریسک کمتری دارد. اما فعلاً در صورت موفقیت خیلی زیاد بازی هم پاداش کمتری نصیب ما خواهد شد، چرا که تعداد هدست‌های واقعیت مجازی محدود است. اما در مجموع احساس ما این است که یاد گرفتن و تلاش کردن برای درک کارهایی که در هنگام ساخت بازی‌های واقعیت مجازی می‌توانیم انجام دهیم اهمیت زیادی دارد.

مسائلی نظیر محدودیت‌های واقعیت مجازی و تجربه‌هایی که طرفداران از آنها لذت می‌برند و خواستارشان هستند یا ترجیح می‌دهند. بنابراین ما مجبور به سرمایه گذاری هستیم آن هم نه به مقدار خیلی زیاد، بلکه روی سری‌های خاص و برای ساختن سری بازی‌های جدید و گیم‌پلی جدید تا از این طریق زمانی که بازار هدست‌های واقعیت مجازی گسترده شد آمادگی داشته باشیم. ما اعتقاد داریم که این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

هرچند که دیگر ناشرین بازی‌ها نظیر برادران وارنر (Warner Bros) و سونی (Sony) تجربه‌هایی از سری بازی‌های شناخته شده مانند Driveclub VR و Batman Arkham VR را برای واقعیت مجازی ارائه داده‌اند، اما دیدگاه قابل یوبیسافت هم قابل احترام است. پلی‌استیشن VR در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) عرضه خواهد شد.

از نظر شما بهترین رویکردی که شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند در قبال واقعیت مجازی داشته باشند چیست؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده