// شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

بایوور: بازار بازی های سبک MMO در بهترین وضعیت ممکن است

جیمز اولن، کارگردان بازی Star Wars: The Old Republic و عضو استودیو بایوور، اعتقاد دارد که بازار سبک چند نفره آنلاین کلان (MMO) در بهترین وضعیت ممکن است. با زومجی همراه باشید.

جیمز اولن فعالیت‌های خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را به عنوان طراح بازی Baldur's Gate آغاز کرده و تجربه حضور در تیم تولید بازی‌های Star Wars: Knights of the Old Republic ،Neverwinter Nights و Shadow Realms را در کارنامه دارد. حال وی در مصاحبه با وب‌سایت MCV اعلام کرده است که به اعتقاد او در سال‌های اخیر سبک چند نفره آنلاین کلان به بالاترین میزان خود از نظر محبوبیت رسیده است.

تا چندین سال پیش سبک MMO تنها خلاصه به بازی‌های محدودی از جمله World of Warcraft محصول کمپانی بلیزارد می‌شد. اما جیمز اولن اعلام می‌کند که موفقیت‌ بازی‌های Destiny، محصول کمپانی اکتیویژن و The Division، محصول کمپانی یوبی‌سافت باعث گسترش این سبک در بین عموم مخاطبین شده است:

سبک ‌MMO در سال‌های اخیر بیش از پیش گسترش یافته و به محبوبیت رسیده است. اما حقیقت امر این است که مخاطبین نسبت به ویژگی‌های این سبک درک درستی ندارند.

بسیاری از بازیکنان بازی‌های سبک MMO را به عنوان بازی‌های دشوار پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌شناسند. اما این سبک شامل دو بازی جدید یعنی The Division و Destiny است که موفق‌ترین بازی‌ها سه یا چهار سال اخیر نام گرفته‌اند. هر دوی این بازی‌ها در سبک MMO هستند، اما خودشان این مورد را قبول ندارند.

اگر جزء علاقه‌مندان به سبک MMO هستید و بازی‌های این سبک را تجربه می‌کنید، بدون شک با عناصر تشکیل‌دهنده آن آشنا هستید. این سبک به پلتفرم موبایل نیز وارد شده است و بازی‌های موبایل زیادی وجود دارند که تجربه‌ای حقیقی از سبک MMO را ارائه می‌دهند. سبک MMO به مرزهایی فراتر از بازی‌های کلاسیک رایانه‌های شخصی گسترش یافته است. اما ما به دلیل استفاده از جهان جنگ ستارگان، استعدادهای استودیو بایوور و تمرکز بر روی روایت داستان متفاوت به موفقیت رسیده‌ایم.

آیا شما هم از طرفداران سبک ‌MMO بوده و با جیمز اولن هم‌عقیده هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده