نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

الکترونیک آرتز: ایکس باکس اسکورپیو و پلی استیشن نئو جامعه گیمری را ارتقا خواهند داد

بنابر گفته‌های شرکت الکترونیک آرتز (EA)، عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو مزایای زیادی برای بازی‌سازها و اجتماعات گیمری به همراه خواهد داشت. با زومجی همراه باشید.

در حالی که پی‌سی گیمرها با ارتقاء چند وقت یک بار سخت افزار خودشان به منظور بازی کردن جدیدترین بازی‌ها در بالاترین تنظیمات کنار آمده‌اند، این مسأله‌ای نیست که راحت مورد قبول کنسول گیمرها قرار گرفته باشد. قطعاً نسخه‌های باریک‌تر کنسول‌ها مرسوم هستند، اما کمتر پیش آمده کنسولی نسبت به مدل مشابه خودش  ارتقاء سخت افزاری گسترده‌ای داشته باشد.

بنابراین، در حالی که پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهند شد، ایده‌ی ارتقاء میان نسلی سخت افزار کنسول‌ها با انتقادهایی روبرو شده است. هرچند، یکی از ناشرینی که کاملاً از این ایده حمایت می‌کند الکترونیک آرتز است. آنها فکر می‌کنند که این روند به صنعت بازی کمک خواهد کرد. بلیک یورگنسن، رئیس امور مالی الکترونیک آرتز، چنین اظهار نظر کرده است:

ما همچنان در خصوص رشد کلی تجارت کنسول‌ها هیجان زده هستیم و من فکر می‌کنم ارزیابی کلی صنعت در خصوص برنامه‌هایی که در E3 برای هر دو پلتفرم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اعلام شدند بسیار مثبت بوده است. من فکر می‌کنم پایان دادن به مشکلات سازگاری بازی‌ها و مفهوم کنسول‌های غیر سازگار، در طول زمان به بخش نرم افزاری این معادله کمک‌های چشمگیری خواهد کرد و از نظر من این یک امتیاز مثبت بزرگ است.

وی اینگونه صحبت‌هایش را ادامه داد:

بازخوردهایی که ما امروز در مورد گفتگو‌های مطرح شده در ارتباط با ارتقاءهای بین نسلی می‌بینیم، تنها موجب بالا رفتن ابعاد و سطح مشارکت درون اجتماعات خواهد شد.

بر اساس شنیده‌ها پلی‌اسیتشن نئو در بازه‌ی اکتبر ۲۰۱۶ تا قبل از مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. مایکروسافت (Microsoft) نیز در E3 امسال اعلام کرد ایکس‌باکس اسکورپیو را در تعطیلات ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد. این در حالی است که سونی (Sony) هنوز به طور رسمی از پلی‌استیشن نئو رونمایی نکرده است.

نظر شما در خصوص کنسول‌های بین نسلی و اثر آنها روی صنعت بازی‌ها چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده