نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

سازنده Pokemon Go سیستم ردیابی پوکمون ها را مورد بازنگری قرار می‌دهد

نیانتیک لبز (Niantic Labs)، سازنده‌ی بازی Pokemon Go، این نوید را به طرفداران‌اش داده که قابلیت تخمین فاصله‌ی پوکمون‌ها را اصلاح خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

چند روز پیش استودیو نیانتیک لبز با انتشار یک بروزرسانی تغییراتی گسترده را در بازی پوکمون گو اعمال کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بروزرسانی، که با شماره نسخه‌ی 0.31.0 برای اندروید و نسخه‌ی 1.1.0 برای iOS شناخته می‌شود، حذف سیستم ردیابی پوکمون‌ها بود. پیش‌تر، پوکمون‌های اطراف بازیکنان با علامت یک ردپا یا سه ردپا مشخص می‌شدند که به‌ترتیب نشان‌دهنده‌ی فاصله‌ی نزدیک و فاصله‌ی دور پوکمون از کاربر بود. مشکلی که در این سیستم وجود داشت باعث شد تا سازنده‌ی بازی با آپدیت جدید کلاً قید آن را بزند و این حرکت، واکنش منفی بخشی از بازیکنان را به همراه داشت. در این میان، بعضی کاربران از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کردند که امکان پیدا کردن بهتر پوکمون‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌کرد و با رویکرد جدید نیانتیک، این نرم‌افزارها هم از کار افتادند.

در چنین شرایطی، نیانتیک تلاش کرده تا طرفداران ناراضی را آرام کند و به بازیکنان وعده داده که در کنار پی گرفتن انتشار بازی در نقاط مختلف دنیا، نسخه‌ی بهتری از سیستم ردیابی پوکمون را به Pokemon Go اضافه خواهد کرد. این استودیو اخیراً در فیس‌بوک نوشت:

ما پست‌ها و ایمیل‌های شما را مطالعه کردیم و ناراحتی مردمی را که در نقاطی [ساکن هستند] که هنوز [بازی را] در آن‌ها عرضه نکرده‌ایم، درک می‌کنیم. همچنین متوجه [نارضایتی] شما [مخاطبانی] هستیم که کمبود قابلیت‌های [حذف‌شده] را احساس می‌کنید.

سازنده‌ی پوکمون گو در ادامه نوشت:

ما نشانگر «سه قدمی» را حذف کردیم تا طراحی آن را از اساس بهبود ببخشیم. نسخه‌ی اول این قابلیت، با آنکه مورد توجه بسیاری واقع شده بود، گیج‌کننده بود و با اهداف زیرساختی ما از [عرضه‌ی] محصول همخوانی نداشت. ما در حین تلاش‌مان برای اصلاح کردن این قابلیت، شما را در جریان [تغییرات انجام‌شده] قرار خواهیم داد.

حذف ردپاها در بازی Pokemon Go

ظاهراً نیانتیک قصد ندارد تا به نرم‌افزارهای ردیابی پوکمون‌ها، از جمله Pokevision، اجازه‌ی فعالیت مجدد بدهد. این سرویس که گویا در دوران فعالیت‌اش به نیمی از بازیکنان Pokemon Go خدمات داده بود، از روز یک‌شنبه به حالت تعطیل درآمده است. نیانتیک لبز در این‌باره گفت:

ما دسترسی سرویس‌های جانبی [به داده‌های‌مان] را محدود کرده‌ایم؛ [چرا که] آن‌ها در ظرفیت‌های ما، جهت حفظ کیفیت خدمات‌دهی به کاربران‌مان و همین‌طور عرضه‌ی Pokemon Go برای کاربران ساکن در گوشه و کنار دنیا، تداخل ایجاد می‌کردند.

استودیوی سازنده‌ی پوکمون گو در کنار تلاش برای بهبود وضعیت بازی، بر روی انتشار آن در کشورهای باقی‌مانده، از جمله برزیل، هم تمرکز کرده است. عرضه شدن پوکمون گو در برزیل آن‌قدر به طول انجامیده که حتی هکرهای حساب توییتر جان هانکه، مدیرعامل نیانتیک لبز، هم با ارسال توییتی این موضوع را به نیانتیک گوشزد کرده‌اند. سازندگان بازی در این مورد گفتند:

تعداد زیاد کاربران، رونمایی از پوکمون گو در نقاط مختلف دنیا را به [فرآیندی] جالب و در عین حال چالش‌برانگیز تبدیل کرده است. کار ما هنوز به پایان نرسیده است! بله، [مردم] برزیل! ما می‌خواهیم بازی را به دست شما برسانیم (و همین‌طور بسیاری از کشورهای دیگر که بازی هنوز در آن‌ها در دسترس نیست).

مسئولین نیانتیک همچنین در پاسخ به برخی شکایت‌ها، در رابطه‌ی با عدم پاسخ‌دهی به گلایه‌های کاربران، از هواداران دلجویی کردند و نوشتند:

اگر توییت‌های زیادی را از سوی ما نمی‌بینید به‌خاطر آن است که ما با دقت سرگرم کار کردن بر روی بازی بوده‌ایم؛ ولی نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد تا شما را هرچه بهتر در جریان اوضاع قرار دهیم. مراقب خودتان باشید، با مربی‌های [هم‌تیمی‌تان] خوب برخورد کنید و به اکتشاف ادامه دهید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده