// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳

تاریخ پشتیبانی پلی استیشن 4 از مادها در بازی Fallout 4، کماکان نامشخص است

این روزها دیگر تقریبا کسی نیست که گیمر باشد اما مجموعه‌ی فال‌اوت و مخصوصا Fallout 4 را نشناسد. پشتیبانی این بازی از ماد به مرور توسط کمپانی بتسدا برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان فراهم شد اما هنوز تاریخ عرضه این قابلیت برای پلی‌استیشن 4 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پس از تاخیری که پشتیبانی پلی‌استیشن 4 از ماد در بازی Fallout 4 در اواخر ماه ژوئن داشت، این مساله در بین طرفداران این بازی مهیج بر سر زبان‌ها افتاد که به چه دلیل این پشتیبانی تا این زمان به تاخیر افتاده و چه مشکلی برای آن رخ داده است و اینکه بالاخره چه تاریخی قرار است آغاز شود. اگرچه در حال حاضر یک بروزرسانی کوچک برای این بازی ساخته شده، اما کماکان خبری از آغاز پشتیبانی از ماد برای پلی‌استیشن 4 نیست. صحبت‌های پیت هاینس، سرپرست بخش بازاریابی کمپانی بزرگ Bethesda در رابطه با این مساله را که در حساب توییترش منتشر شده، در زیر مشاهده می‌کنید:

در حال حاضر ما مشغول فعالیت با کمپانی سونی هستیم تا بتوانیم قابلیت پشتیبانی از ماد را برای کنسول پلی‌استیشن 4 نیز فراهم کنیم. این فرآیند کماکان در حال تخمین و مراحل مربوطه است و به محض دریافت یا انتشار خبر جدیدی از آن، شما را مطلع خواهیم ساخت.

این صحبت‌ها در پاسخ به سوالات متعددی بود که در حساب توییتر از وی در مورد وضعیت پشتیبانی از ماد این بازی برای پلی‌استیشن 4 پرسیده شده بود. همچنین در جدیدترین پرسش و پاسخی نیز که از وی در تاریخ ۲ مرداد ماه (۲۳ ماه جولای) انجام شد، از او اطلاعات تازه‌ای در این باره خواسته شده بود که وی به شرح زیر پاسخ داد:

متاسفم، من چنین کاری نخواهم کرد و ریسک بوجود آمدن تاخیرهای بیشتری را، علاوه بر تاخیرهایی که تا کنون نیز داشته‌ایم، با گفتن چیزی یا دادن اطلاعاتی نخواهم کرد. زمانی که اطلاعات موثقی داشته باشم، با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

در توییت‌های دیگری نیز که وی روز قبل از صحبت‌های بالا گذاشته بود، این چنین گفت:

ما تمام تلاش خود را بر ادامه دادن و انتشار یک بروزرسانی می‌گذاریم و آن زمان چیزی برای گفتن خواهیم داشت. اما در حال حاضر خیر.

وقتی که یکی از طرفداران از وی در این باره انتقاد کرد که قرار دادن کاربران در هاله‌ای از ابهام در مورد این مساله کار خوبی نیست، وی این‌گونه پاسخ داد:

من مخالف نیستم. ما در این باره به «دیگران» توضیح داده‌ایم و می‌توانیم پس از دریافت یک بروزرسانی، منتظر اطلاعات جدیدی نیز در رابطه با موضوع مربوطه باشیم.

البته تا کنون که این‌چنین نبوده و اطلاعات جدیدی در دسترس نیست. پس از پاسخ‌های بالا از وی پرسیده شد که اگر آن «دیگرانی» که از آن سخن می‌گویید، کاربران سونی باشند چه؟ و هاینس این‌گونه پاسخ داد:

من قصد وارد شدن به جزییات و پرداختن به مسائل خاص را ندارم. همچنین اگر قادر بودم با تمام جزییات و اجازه‌ی کامل برای شما این مساله را توضیح داده و شفاف سازی کنم، حتما این کار را خیلی قبل‌تر انجام می‌دادم.

پشتیبانی از ماد برای نسخه‌های پی‌سی بازی Fallout 4 بصورت رسمی از ماه آپریل و با فاصله‌ی زمانی کمی پس از یک بتای کوتاه مدت، در ماه می برای کنسول ایکس‌باکس وان آغاز شد. این فرآیند قرار بود با یک بتای کوتاه مدت برای کاربران پلی‌استیشن 4 آغاز و نهایتا در ماه ژوئن برای تمامی این کاربران، امکان پشتیبانی از ماد را در این بازی زیبا فراهم کند. اما تا این لحظه که این‌چنین نبوده است.

نظر شما در مورد این تاخیر و علل آن چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده