بازیکنان Pokemon Go بعد از بروزرسانی جدید بازی درخواست پس گرفتن پول خود را دارند
چند روز پیش استودیوی نیانتیک لبز (Niantic Labs) سازندهی بازی Pokemon Go یک بروزرسانی برای بازی عرضه کرد که باعث نارضایتی عدهای از کاربران شد. سیستم ردیابی پوکمونها که با چند رد پا فاصلهی حدودی آنها را از کاربر مشخص میکرد دچار مشکل شده بود و فاصلهی آنها را در هر زمان، سه رد پا به معنای فاصلهی زیاد نشان میداد. بروزرسانی جدید اما به جای رفع این باگ، سیستم تخمین فاصله را به طور کلی حذف کرده و به همین سبب بسیاری از کاربرانی که با پول واقعی آیتمهای اضافه خریده بودند، دیگر نمیتوانند از خرید خود استفاده کنند و از گوگل پلی و آیتونز خواستار بازگشت پول خود هستند.
بازیکنها به دلیل خراب بودن سیستم تخمین فاصله، از برنامههای جانبی دیگر برای یافتن پوکمونهای مورد علاقهی خود استفاده میکردند. یکی از این برنامهها Pokevision نام دارد و از اطلاعات خود بازی استفاده میکند. اما روز گذشته این اپلیکیشن به همراه چند برنامهی دیگر سرویس خود را به دلیل سیاستها سختگیرانهی سازندگان بازی لغو کردهاند.
بنابراین کاربران با اشاره به این نکته که آیتمهای پولی بازی در سیستم جدید دیگر قابل استفاده نیستند، از خریدهای درون برنامهای خود پشیمان شدهاند. با خرید ارز داخل بازی، کاربران میتوانستند از آیتمهایی استفاده کنند که دنبال کردن و گرفتن پوکمونها را راحتتر میکرد اما حالا با تغییرات گستردهای که به وجود آمده، این آیتمها ارزش خود را از دست دادهاند. در حال حاضر کاربران زیادی درخواست پس گرفتن پولشان را دارند که به نظر میرسد این امر برای کاربران iOS راحتتر باشد، چرا که گوگل پلی تنها به تراکنشهایی که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده به صورت پیشفرض جواب میدهد.
باید منتظر ماند و دید که حجم بالای درخواستها چه تأثیری روی روند کلی بازی میگذارد و واکنش نیانتیک لبز به این اتفاق چیست.