نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

حساب کاربری مدیرعامل استودیو سازنده Pokemon Go در توییتر هک شد

حساب‌کاربری توییتر جان هانکه (John Hanke)، مدیرعامل نیانتیک لبز (سازنده‌ی بازی Pokemon Go)، توسط گروه OurMine هک شد. با زومجی همراه باشید.

مدیرعامل استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) هم به جمع قربانیان هک‌های اخیر پیوست. حساب‌کاربری جان هانکه، بنیان‌گذار و مدیرعامل استودیو، در توییتر ساعاتی پیش توسط گروه OurMine هک شد. این گروه پس از دسترسی پیدا کردن به حساب هانکه، توییت‌هایی را برای ۱۶ هزار دنبال‌کننده‌ی وی ارسال کردند. هکرها هشتگ OurMine را در این توییت‌ها قرار داده و عنوان کرده بودند که این هک «برای برزیل» انجام شده است. برزیل جزو کشورهایی است که Pokemon Go، بازی موبایل پرطرفدار نیانتیک لبز، هنوز در آن‌ها منتشر نشده است. هکرهای حساب توییتر هانکه در توییتی دیگر هم ادعا کردند که گذرواژه‌ی وی بسیار آسان بوده و او nopass را به‌عنوان کلمه‌ی عبورش انتخاب کرده بود.

هک شدن حساب کاربری مدیر نیانتیک لبز در توییتر

جالب اینجا است که OurMine خودش را به‌عنوان مجموعه‌ای معرفی کرده است که در زمینه‌ی ارزیابی امنیت حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند؛ بنابراین هک شدن حساب هانکه ممکن است نه به قصد خراب‌کاری یا قدرت‌نمایی صرف، بلکه در راستای نوعی تلنگر زدن، به منظور تشویق کردن کاربران به افزایش امنیت حساب‌های‌شان، انجام شده باشد. در این میان، این حرکت بازخوردهای مختلفی در دنیا داشته و با واکنش منفی بخشی از مردم برزیل هم روبه‌رو شده است.

گروه OurMine همان تیمی است که مسئولیت تعدادی از هک‌های پر سر و صدای سال جاری میلادی، از جمله هک شدن حساب‌کاربری مدیرعامل توییتر را به عهده گرفته است. این گروه همچنین به حساب مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، در پینترست (Pinterest) و توییتر و همین‌طور حساب‌کاربری شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمی‌های تعاملی سونی، راه پیدا کرده بود. هنوز مشخص نیست که OurMine از چه راهی به حساب توییتر مدیرعامل نیانتیک نفوذ کرده است.


منبع CNET Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده