نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

بروزرسانی جدید آکیولس ریفت امکان استفاده از چهار حسگر را به این هدست می‌دهد

بروزرسانی جدیدی برای هدست آکیولس ریفت عرضه شده که به آن امکان استفاده از چهار حسگر را می‌‌دهد و راه‌ را برای تجربه‌های گسترده‌تر واقعیت مجازی در مقیاس یک اتاق باز می‌کند.

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت بعد از آپدیتی که در در نرم‌افزار خود به نام Oculus Home دریافت کرده، می‌تواند با دقت بسیار بیشتری حرکات کاربر را تشخیص دهد و به وعده‌ی سازندگان آن در خصوص تجربه‌های گسترده‌تر واقعیت مجازی جامه‌ی عمل بپوشاند.

هدست اچ‌تی‌سی وایو رقیب اصلی آکیولس، از روز اول عرضه‌اش روی بازی‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای که کاربر را مجاب به حرکت کردن در محیط یک اتاق می‌کنند تأکید زیادی کرده است اما این هدست که ۲۰۰ دلار از آکیولس گران‌تر است، فعلاً تنها از دو حسگر حرکتی پشتیبانی می‌کند.

آکیولس از این پس می‌تواند با دقت بیشتری محاسبات مربوط به مکان کاربر در فضا را انجام دهد و ضریب خطای آن نیز کاهش محسوسی خواهد داشت. این بروزرسانی در راستای عرضه‌ی کنترلر‌های «تاچ‌» آکیولس خواهد بود که همراه هدست عرضه‌ نشده‌اند چرا که سازندگان زمان بیشتری برای طراحی و توسعه‌ی آن‌ها نیاز داشتند و قصد دارند آن‌ها را هرچه راحت‌تر، دقیق‌تر و طبیعی‌تر طراحی کنند. کمپانی آکیولس همچنین در زمان باقی‌مانده تا عرضه‌ی کنترلر‌های تاچ، روی قابلیت تشخیص حالت دست آن‌ها نیز کار خواهد کرد.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده