// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

کارگردان نسخه اول Shenmue به جمع سازندگان Shenmue 3 پیوست

وایس نت، استودیو سازنده Shenmue III، اعلام کرد که یکی از اعضای کلیدی نسخه اول Shenmue به تیم سازندگان نسخه سوم بازی اضافه شده است. با زومجی همراه باشید.

طی یک خبر از سوی سایت کیک‌استارتر، اعلام شد که کیجی اوکایاسو، کارگردان بازی Shenmue،  به تیم سازنده نسخه سوم ملحق شده و در توسعه این بازی به آن‌ها کمک خواهد کرد. اوکایاسو در نسخه اول هم در تیم توسعه بازی حضور داشته و وی را به عنوان یکی از کارگردانان Shenmue می‌شناسند. همچنین وی در ساخت Shenmue II نیز نقش داشت.

طی مصاحبه وی با کیک‌استارتر، اوکایاسو اعلام کرد که حال رئیس یک استودیو کوچک بازیسازی ژاپنی بنام فِیک استودیو است و در Shenmue III به عنوان کارگردان جایگزین حضور دارد. همچنین در ادامه حرف‌هایش به این نکته اشاره کرد که یو سوزوکی، خالق Shenmue، برای کار بر روی این پروژه به سراغ‌اش آمده و در خواست همکاری داده است. کیجی اوکایاسو در این باره می‌گوید:

من به تازگی به تیم سازنده ملحق شده‌ام. در ابتدا فکر می‌کردم مانند سایر هواداران می‌بایست برای ساخت و تجربه این بازی منتظر بمانم، ولی همانطور که مشاهده می‌کنید، بار دیگر به جمع سازندگان این بازی پیوستم. قطعا دوست دارم در ساخت این بازی همکاری داشته باشم تا بتوانم هواداران را بار دیگر راضی و خشنود سازم. این بدین معناست که قطعا کسانی که نسخه اول و دوم را بازی کرده‌اند، از تجربه نسخه سوم نیز لذت خواهند برد. همچنین Shenmue III یک تجربه جدید و تازه برای کسانی است که تا بحال نسخه‌های پیشین را بازی نکرده‌اند.

تنها نکته نگران کننده برای من، این است که چگونه بتوانم آن اتمسفر و فضای خاص سری Shenmue را در این نسخه پیاده سازی کنم. باید فضاسازی جوری باشد که تمامی بازیکنان آن را حس کنند. وقتی وارد یک محیط جدیدی می‌شوید، باید وجب به وجب آن را حس کرده و با آن انس بگیرید. ساختار Shenmue جوری تعبیه شده که می‌بایست بازیکنان در آن تجربیات احساسی خود را بالا ببرند. همچنین در نسخه سوم تمامی این ساختار را رعایت خواهیم کرد و نمی‌گذاریم این مورد نادیده گرفته شود.

همچنین وی در ادامه حرف‌هایش از یو سوزوکی و نابغه بودن این شخص سخن گفت. اینکه طی پیشنهادش مدام سوال‌هایی را از اوکیاسو در مورد استانداردهای بازی و اینکه چطور بازی را مطابق میل مخاطبین جدید و قدیم توسعه دهد پرسیده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده