الکترونیک آرتز: ما میتوانیم نظر اسپانسرهای بزرگی را برای eSports جلب کنیم
مدتی است که تعدادی از برندهایی که تخصص آنها بازیهای ویدیویی نیست، سرمایهگذاریهایی برروی eSports یا همان ورزشهای الکترونیکی انجام دادهاند و تبدیل به یکی از اسپانسرهای این ورزش نوپا شدهاند. با این حال بسیاری از کمپانیهای بزرگ، از تبلیغ و سرمایهگذاری برروی این ورزش که توجه جمعیت بسیار زیادی از افراد جوان را به خود جلب کرده است، خودداری کردهاند.
Electronic Arts اعتقاد دارد با اینکه سرمایهگذاری برروی این صنعت کمی برای اسمهای بزرگ، پیچیده و ریسکی به نظر میرسد اما مجموعههای بزرگی مانند فیفا و Madden میتوانند این پیچیدگیها را رفع کنند. در حال حاضر باشگاههای بزرگ فوتبال مانند وستهم و منچستر سیتی، با جذب بازیکنان حرفهای FIFA برروی این ورزش جدید سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند. تاد سیترین، نایب رئیس ارشد بخش بازیهای رقابتی الکترونیک آرتز در اینباره گفت:
برای برندهای خارج از بازیهای ویدیوی، این یک فضای سرمایهگذاری جدید محسوب میشود و هنگامی که به بازیهایی که محبوبیت پیدا کردهاند نگاه میکنید، میبینید که این بازیها برای افراد غیر گیمر، کمی گنگ و مبهم به نظر میرسند و درک آنها کمی دشوار است و به نظر میرسد این بازیها برای برندهای بزرگ جذابیتی ندارند و یا این بازیها با سیاستهای این برندها که در فضایی خارج از بازیهای رقابتی تبلیغ میکنند، همخوانی ندارد. اینجا، جایی است که کمپانیای مانند الکترونیک آرتز یک موقعیت خاص دارد. بازیهای ما برای بسیاری از مردم آشنا هستند. اکثر بازیهای ما ردهبندی سنی مثبت ۳ سال را دارند و هرکسی میتواند آنها را تجربه کند و این مسئله درباره بسیاری از بازیهای دیگر eSports صدق نمیکند. بنابراین، بازیهای ما برای سرمایهگذاری شرکتهای بزرگ، بسیار امنتر به نظر میرسند و این نکته که ما یک کمپانی «جریان اصلی» هستیم، به این مسئله کمک میکند. همچنین بسیاری از این برندها در حال حاضر برروی ورزشهایی مانند فوتبال سرمایهگذاری کردهاند و این فضای جدید، در حقیقت تکمیل کننده سیاستهای آنها است. ما نزدیک به یک دهه است که با برخی از این نامهای تجاری همکاری میکنیم و برخی از آنها را در بازیهای خود پیادهسازی کردیم و نشان دادهاند که علاقه دارند برروی بازیهای EA سرمایهگذاریهای بیشتری انجام دهند. حال که ما به این جایگاه رسیدیم، در حال مذاکره با بسیاری از آنها هستیم تا بتوانیم آنها را برای اولین بار وارد این حوزه کنیم. بازیها و روابطی که با این برندهای خارج از بازیهای ویدیویی داریم، بخشهایی از پازل eSports را آزاد میکند که تا به حال توسط دیگر کمپانیها امکان حل شدن نداشته است.