کمپین کیک استارتر بازی System Shock Remastered با کسب ۱/۳۵ میلیون دلار به پایان رسید
استودیو نایتدایو، سازنده بازی System Shock Remastered، توانست طی کمپین کیک استارتر این بازی بودجهای معادل ۱/۳۵ میلیون دلار برای ساخت آن جمعآوری کند. به طور دقیقتر، ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۰۰ دلار توسط ۲۱ هزار و ۶۲۵ حامی مالی برای جمعآوری شده است. سازندگان در ابتدا ۹۰۰ هزار دلار برای ساخت بازی در نظر گرفته بودند که با مبلغ جمعآوری شده فعلی، شاهد اضافه شدن ویژگیهای بیشتری به بازی خواهیم بود.
اولین اقدامی که سازندگان با بودجه اضافی جمعآوری شده انجام خواهند داد، ساخت نسخه پلیاستیشن 4 بازی است که چند روز پیش اعلام شد و بازی در کنار ایکسباکس وان و رایانههای شخصی ویندوزی برای این کنسول هم عرضه میشود. همچنین سازندگان اعلام کردهاند که نسخههای لینوکس و مک بازی را نیز خواهند ساخت. از ویژگیهای دیگر هم میتوان به پشتیبانی از فناوری نورپردازی Razer Chroma، زبانهای جدید و اضافه شدن مناطق، شخصیتها و فایلهای صوتی بیشتر به بازی اشاره کرد.
البته تمام شدن کمپین کیکاستارتر بازی، به معنی تمام شدن جمعآوری حمایتهای مردمی از بازی نیست و استودیو نایتدایو از طریق Paypal اقدام به دریافت پول بیشتر از طرفداران خواهد کرد. پس هنوز هم میتوان امیدوار بود که اهداف دیگر بازی از جمله پشتیبانی از ماد و واقعیت مجازی یا اضافه شدن میان پردههای سینمایی بیشتر در آینده محقق شوند.
یکی از دلایلی که باعث شد کمپین کیک استارتر System Shock Remastered موفق باشد، عرضه یک نسخه قابل بازی از این ریمستر پیش از آغاز کمپین بود که کیفیت خوبی هم داشت. البته ساخت ریمستر نسخه اول «سیستم شاک» تنها اقدام استودیو Nightdive در قبال این سری نیست و System Shock 3 هم توسط این استودیو در دست ساخت است. وارن اسپکتر، سازنده نسخه اول بازی، وظیفه هدایت تیم سازنده این بازی را برعهده دارد.