نسخه پی سی بازی Gears of War 4 از فریم ریت نامحدود و رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد
استودیوی کوالیشن که قول داده بود «بهترین تجربه پیسی گیمینگ» را برای Gears of War 4 ارائه دهد اکنون توضیحات بیشتری را در خصوص ویژگیهای تکنیکی موجود در بازی که تنها روی رایانه شخصی قابل مشاهده هستند، ارائه داده است. مارک رینر، کارگردان بازی، به وب سایت یوروگیمر گفته است:
اولین و مهمترین مسألهی مورد توجه ما هنگام ساخت نسخهی پیسی، فراهم کردن تجربهای بسیار بهینه شده و قابل شخصی سازی بوده است.
این بازی از قابلیت غیر فعال کردن همگامسازی عمودی (V-Sync) که به تازگی به پلتفرم جهانی ویندوز (Universal Windows Platform) افزوده شده، استفاده خواهد کرد و به کوالیشن اجازه خواهد داد تا «از فریم ریت محدود نشدهای که گیمرها انتظار دارند از روز اول در دسترس باشد» پشتیبانی کند.
رینر همچنین گفته است که نسخهی پیسی بازی از تکسچرهای با رزولوشن بالاتر (که برای «گروههای خاصی از تکسچرها» میتواند تا 4K هم بالا برود)، پشتیبانی از رزولوشن پویا (از جمله رزولوشن فوق عریض) و بخشی مخصوص بنچمارک گیری پشتیبانی خواهد کرد. شما همچنین این توانایی را خواهید داشت تا کاملاً کنترل خودتان را شخصیسازی کنید. از جمله روشی برای جدا کردن ورودی دویدن و وارد شدن به کاور (روی ایکسباکس هر دوی این کارها با دکمهی A انجام میشوند).
همچنین تنظیمات وسیعی برای اعمال تغییرات روی تصویر وجود خواهند داشت؛ رینر گفته است که در حال حاضر ۲۸ گزینهی متفاوت وجود دارند و این امکان وجود دارد که تنظیمات دیگری نیز به آنها اضافه شوند. وی افزود:
در کنار قرار دادن تنظیمات بیشتر ما زمان بیشتری را صرف کردهایم تا توضیح دهیم هر یک از این تنظیمات چه تأثیری روی پردازندهی گرافیکی، پردازندهی محاسباتی و وی-رم خواهند داشت. بنابراین بین اعمال تغییر در تنظیمات و تأثیر آنها روی عملکرد بازی ارتباطی مشخص وجود خواهد داشت.
اضافه شدن این توضیحات برای افرادی که الزاماً در این خصوص اطلاعات کافی ندارند بسیار خوشایند خواهد بود. نسخهی پیسی بازی همچنین از تغییر پویای رزولوشن در حالی که نرخ فریم بر روی ۳۰ در بخش تک نفره یا ۶۰ فریم در بخش چند نفره قفل شده است (همانند چیزی که برروی ایکسباکس وان دیدهایم) پشتیبانی خواهد کرد. رینر این چنین توضیح داده است:
ما از سوپر سمپلینگ (Super-Sample) پشتیبانی خواهیم کرد و سیستم مناسبی را با استفاده از تغییرات پویای رزولوشن که برای ایکسباکس ساخته شده است، معرفی میکنیم. شما میتوانید برای مثال تا رزولوشن 4K سوپر سمپل کنید و سپس تغییرات رزولوشن پویا را فعال کنید و مقدار بیشینهی مقیاس دهی را که میخواهید، مشخص کنید و بدین ترتیب یک تصویر بسیار تمیز داشته باشید. تمام اینها در حالی خواهد بود که در زمان نیاز مقیاس دهی وارد عمل خواهد شد، آن هم تنها به مقداری که از نظر شما قابل قبول باشد.
Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) به عنوان یک بازی ایکسباکس پلی انیور (Xbox Play Anywhere) عرضه خواهد شد. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا یک نسخهی دیجیتالی از بازی را برای ایکسباکس وان یا پیسی خودتان بخرید و اجازهی دسترسی به آن روی هر دو پلتفرم را بدست بیاورید. استودیوی کوالیش به تازگی سرنخهایی در خصوص ساخته شدن فیلمی بر اساس سری Gears of War داده است.
منبع: Gamespot