// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

گزارش درآمد مایکروسافت در سه ماهه چهارم و سال مالی ۲۰۱۶ منتشر شد

روز گذشته کمپانی مایکروسافت، گزارش درآمدهای خود در دوره‌ سه‌ماهه چهارم و سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) را منتشر کرده است که نشان از اوضاع مساعد بخش  ایکس‌باکس دارد. با زومجی همراه باشید.

در جدیدترین گزارش درآمدهای کمپانی مایکروسافت در سه‌ماهه چهارم و سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن به تفکیک میزان سود بخش‌های این کمپانی، اولین موردی که مشاهده می‌شود، رشد چهار درصدی درآمدهای سرویس ایکس‌باکس لایو به واسطه افزایش تعداد و قیمت تراکنش‌ها است. با این حال این رقم به اندازه‌ای نیست که کاهش فروش سخت‌افزارهای ایکس‌باکس را جبران کند. میزان درآمد حاصل از فروش این سخت‌افزارها با کاهش قابل‌توجه ۳۳ درصدی روبه‌رو شده‌اند که بنا به فروش کمتر و ارزان‌تر نسبت به کنسول‌های نسل قبل چندان دور از انتظار نبود. در مجموع میزان درآمد بخش بازی‌های ویدیویی کمپانی مایکروسافت نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش و به رقم ۱۵۲ میلیون دلار تنزل پیدا کرده است.

در ادامه مایکروسافت، اعلام می‌کند که تعداد کاربران فعال ماهیانه سرویس ایکس‌باکس لایو در مقایسه با ۳۷ میلیون کاربر در سال گذشته به میزان ۳۳ درصد افزایش یافته و هم‌اکنون سرویس ایکس‌باکس لایو دارای ۴۹ میلیون کاربر فعال است که در طی یک ماه اخیر از این سرویس در قالب طرح‌های رایگان و غیر رایگان (سیلور و گلد)  استفاده کرده‌اند. در مقام مقایسه، کمپانی سونی پیش از این اعلام کرده بود که پلی‌استیشن پلاس در تمامی پلتفرم‌های این کمپانی ۲۰٫۸ میلیون نفر عضو دارد. بر طبق آمار منتشر شده، به دلیل عرضه بازی‌های جدید بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و ویندوز 10، ساعات اختصاص داده شده به بازی بر روی ایکس‌باکس وان ۱۳ درصد و بر روی رایانه‌های شخصی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بخش ایکس‌باکس در کنار بخش‌های ویندوز، موبایل و تبلیغات مبتنی بر موتور جستجو، در زیر شاخه Personal Computing قرار می‌گیرند. درآمدهای این زیر شاخه به میزان ۳۴۶ میلیون دلار یا به عبارتی ۴ درصد کاهش پیدا کرده که بخش عمده آن مربوط به بخش بازی‌های ویدیویی و دستگاه‌های کمپانی مایکروسافت، شامل گوشی‌های موبایل و تبلت است. مدت مدیدی است که بخش دستگاه‌های این کمپانی ما مشکلات عدیده روبه‌رو شده و بر طبق گزارش درآمدهای کمپانی مایکروسافت، درآمد این بخش در سه‌ماهه چهارم  سال مالی ۲۰۱۶ به میزان ۷۸۲ میلیون دلار (۳۵ درصد) کاهش پیدا کرده است. همچنین به دلیل کاهش تعداد گوشی‌های فروخته شده، درآمد بخش موبایل این کمپانی به میزان ۸۷۰ میلیون دلار یا ۷۱ درصد تنزل پیدا کرده است.

در پایان کمپانی مایکروسافت اعلام می‌کند که در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۶، از مجموع ۲۰٫۶ میلیارد دلار درآمد، مبلغ ۳٫۱ میلیارد دلار سود عاید این کمپانی شده است که نسبت به ۲۲٫۲ میلیارد درآمد و ۳٫۲ میلیارد سود در سال گذشته، با کاهش نسبی روبه‌رو شده است. کمپانی مایکروسافت در سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در مجموع ۸۵٫۳ میلیارد دلار درآمد داشته که از این مبلغ، ۱۶٫۸ میلیارد دلار به عنوان سود به این کمپانی تعلق گرفته است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده