نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱

تماشا کنید: تجربه جالب بازی Pokemon Go با استفاده از هدست واقعیت افزوده هولولنز

حالا که پوکمون‌ها در حال تسخیر دنیای سرگرمی هستند و باز هم گوشی‌های موبایل و بازی‌های این دستگاه‌ها روی بورس افتاده، تصور انجام این بازی با هدست واقعیت افزوده هولولنز هم خالی از لطف نیست. در ادامه می‌توانید انجام این بازی با هولولنز را تماشا کنید.

Pokemon Go را باید بمب خبری این روزهای دنیای بازی‌های ویدیویی و فناوری خواند، بطوریکه اغلب کانال‌های خبری مرتبط با حوزه‌ی گیم و فناوری به پوشش اخبار مرتبط با این بازی فوق العاده سرگرم کننده می‌پردازند. حتی شماری از توسعه‌دهندگان خلاق، پهپادهایی مجهز به دوربین کوچک را توسعه داده‌اند که با استفاده از آن و الحاق گوشی روی کنترلر این پهپاد می‌توان پوکمون‌ها را از آسمان پیدا کرده و از دیگران پیشی گرفت. حال تصور کنید که این بازی با هدست واقعیت افزوده‌ای نظیر هولولنز ترکیب شود.

اگر دوست دارید تا فرآیند بازی پوکمون گو را با استفاده از هولولنز مشاهده کنید، پس زیاد نباید منتظر بدانید، چراکه یکی از علاقمندان به این بازی این بازی را روی هولولنز قرار داده است.

دیوید روبوستلی، سرپرست قسمت دیچیتال Capitola VR، یک استودیوی توسعه‌ی محتوای واقعیت افزوده در آمستردام است. این استودیو ویدیوهای ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی را تولید می‌کند و بیش از ۲۰ مهندس روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند.

با استفاده از هولولنز می‌توان در وقت خود که صرف در دست گرفتن گوشی و گشتن به دنبال پوکمون می‌شود، صرفه‌جویی کرد. در ویدیوی انتهایی مطلب مشاهده می‌کنید که کاراکترهای بازی با محیط پیرامون خود نیز تعامل داشته و تجربه‌ی طبیعی‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال شخصیت Charizard به جای همپوشی با میز روی آن قرار می‌گیرد.

با استفاده از هولولنز نیازی به کشیدن انگشت روی نمایشگر نیست و تنها می‌توان با یک اشاره ساده انواع دستورات را صادر کرد.

ایده‌ای که در این ویدیو به آن پرداخته شده، اجرای مستقل پوکمون روی هولولنز است که البته امکان آن در حال حاضر وجود ندارد. همچنین هولولنز نیز هنوز یک گجت قابل اعتماد و البته ارزان و پرکاربرد نیست.

پیش از این هم در زومجی خواندید که موفقیت این بازی باعث رکوردشکنی سهام نینتندو در بازار بورس توکیو شده است. همچنین دیشب ساعت ۲۱ جدیدترین اپیزود از آیتم ویدیویی زوم‌کست منتشر شد که به این بازی اختصاص داشت. 

|

منبع: زومیت


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده